וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טויוטה: עובדים לשעבר של המנהל לבטיחות בדרכים בארה"ב הביאו לסגירתן של חקירות נגדה

סוכנויות הידיעות

13.2.2010 / 11:31

השניים החלו לעבוד בטויוטה עם סיום עבודתם במנהל לבטיחות בדרכים; הביאו לסגירתן של 4 חקירות לפחות



יצרנית כלי הרכב טויוטה, אשר מתמודדת כיום עם חקירות בנוגע לתקלות החמורות שהתגלו במכוניותיה, הביאה בעבר לסגירתן של לפחות ארבע חקירות של תופעת ההאצה הפתאומית, לאחר ששכרה את שירותיהם של רגולטורים לשעבר. הרגולטורים לשעבר סייעו לטויוטה להימנע מהחזרת מכוניותיה לתיקון, ומחשיפת התקלות, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, על פי מסמכי בית המשפט.



על פי בית המשפט, כריסטופר טינטו, סגן נשיא לענייני רגולציה במשרדי טויוטה בוושינגטון, וכריסטופר סנטוצ'י, אשר עובד תחת טינטו, סייעו לשכנע את מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי (nhtsa) לסגור חקירות שנערכו ב-2002-2003 בנוגע לתקלות במכוניות מדגמי קאמרי וסולרה. טינטו וסנטוצ'י הצטרפו לטויוטה ב-1994 וב-2003, בהתאמה, מיד לאחר עבודתם ב-nhtsa.



בעדות שנתן במישיגן, סנטוצ'י סיפר כי החברה דנה עם ה-nhtsa בהגבלת החקירות של תלונות על האצה בלתי מתוכננת רק למקרים שארכו יותר משנייה.



בין 2003 ל-2010 פתח ה-nhtsa שמונה חקירות בנוגע להאצה בלתי מתוכננת במכוניות טויוטה, לפי
קבוצת המחקר .safety research & strategies inc. שלוש מתוך החקירות האלה הסתיימו בקריאה לתיקונן של מכוניות בשל תקלה בשטיחוני הרצפה. חמש האחרות נסגרו, לאחר שה-nhtsa לא מצא ראיות מספקות לתקלה. בארבע מתוך חמש החקירות שנסגרו, היו אלה טינטו וסנטוצ'י שייצגו את טויוטה מול ה-nhtsa.



בתגובה לידיעה אמרה דוברת משרד התחבורה האמריקאי, אוליביה אלייר, כי ב-nhtsa "מתנהלות כיום שלוש חקירות הקשורות לטויוטה, והוא עוקב אחר שני ריקולים (החזרת הרכב לתיקון בטיחותי) במכוניותיה של טויוטה. העבר של nhtsa מוכיח כי בטיחות היא העדיפות היחידה שלו".



דוברת טויוטה, מרתה ווס, אמרה בתגובה לידיעה: "כל מה שטינטו וסנטוצ'י עשו היה מתוך שקיפות מלאה ופתיחות עם הרגולטורים ומומחי הבטיחות. פעולותיהם היו בהתאם למאמצינו לשמור על אמות המידה המקצועיות והאתיות הגבוהות ביותר. העדיפות העליונה שלהם היתה הבטיחות של בעליהם של כל אחד ואחד מכלי הרכב שלנו".



כל יצרניות הרכב אמנם מעסיקות עובדים אשר מייצגים אותן מול ה-nhtsa, אולם טויוטה היא ככל הנראה היחידה מבין היצרניות הגדולות אשר מעסיקה עובדים לשעבר במנהל הבטיחות, לעבודה מולו. דוברי ג'נרל מוטורס (gm), פורד, קרייזלר והונדה אמרו לבלומברג כי הן אינן מעסיקות אנשי nhtsa לשעבר לטיפול בתקלות מול המנהל.



אלן קאם, עורך דין בכיר לשעבר ב-nhtsa, אשר היה מדריכו של טינטו במנהל, אמר כי כיום לא נהוגה תקופת צינון לפני שעובד בתפקיד זוטר, כמו טינטו וסנטוצ'י, עובר לעבוד בחברה באותו התחום. "הם לא אמורים לעבוד מול ה-nhtsa בנושא שבו עסקו כשעבדו בו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully