וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS מקים חטיבה מיוחדת למלחמה בבריחת לקוחות

סוכנויות הידיעות

13.2.2010 / 16:05

ברבעון הרביעי משכו לקוחות 30 מיליארד דולר מחשבונות הבנק – יותר מכפליים לעומת הרבעון שקדם לו



בנק ubs מינה את אנדריאס אמשוונד, לשעבר ראש חטיבת המסחר במט"ח בבנק השווייצי, להוביל חטיבה חדשה שמטרתה להילחם בבריחת הלקוחות העשירים מהבנק בעקבות זינוק של כמעט פי שניים במשיכות ברבעון הרביעי.



"היוזמה החדשה היא פרויקט חשוב שיזרז את החזרה לרווחיות ב-ubs", אמר אמשוונד. "היעד שלנו הוא להגיע למצב תפקודי עד הרבעון השני".



המשיכות מחטיבות ניהול ההון והבנקאות השווייצית בבנק עלו ל-30.8 מיליארד דולר ברבעון הרביעי לעומת הרבעון שקדם לו, וסך המשיכות ב-2009 הסתכמו ב-83 מיליארד דולר, כך דיווח הבנק השבוע. מנכ"ל הבנק אוסוולד גרואבל אמר כי בריחת הלקוחות היא "הנקודה הכואבת" במאזני הבנק, שרשם במשבר האשראי הפסדים כבדים יותר מכל מוסד פיננסי אחר באירופה.



אמשוונד עזב את תפקידו כראש חטיבת המסחר במט"ח, במזומן ובאג"ח באוקטובר 2008 לאחר שהעסק הפסיד יותר מ-2 מיליארד דולר ב-2007. הוא חזר ל-usb כיועץ בספטמבר שעבר. מאז 2002, השקיעה חטיבת המסחר במט"ח בבנק כ-30 מיליארד דולר באג"ח אמריקאיות המבוססות על נכסים, המורכבות מהלוואות לרכישות רכב, כרטיסי אשראי ומשכנתאות פרטיות ומסחריות.



"ב-usb איננו מחזיקים מאמשוונד כאחראי להפסדים אלה", אמרה טטיאנה טונגי, דוברת מטעם הבנק. "הוא האדם הנכון להוביל את היוזמה החדשה והחשובה הזאת ב-ubs החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully