וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפים תנסה לגייס 80 מיליון דולר ממשקיע פרטי

מאת אורה קורן

14.2.2010 / 6:48

לפי הערכות, הגיוס יתבצע לפי שווי הנמוך מהשווי לפיו רשומה החברה בספרים של בעלי המניות הקרנות טנא ומרקסטון



>> ראשי יצרנית מערכות ההשקיה נטפים ובעלי מניותיה בוחנים אפשרות לגיוס של 70-80 מיליון דולר ממשקיע חדש בחברה. הגיוס, שנועד למימון הפעילות שנקלעה לקשיים בשנתיים האחרונות, ידלל את בעלי המניות הנוכחיים: הקרנות מרקסטון (13%) וטנא (7%) והקיבוצים חצרים, מגל ויפתח. מרקסטון מנוהלת על ידי אמיר קס ורון לובש. טנא מנוהלת על ידי אריאל הלפרין.



את תוכניות ההבראה והגיוס מוביל יו"ר החברה, ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע. נטפים פנתה לכמה בתי השקעות בשוק ההון, וההערכה הרווחת היא כי הגיוס יתבצע בשווי הנמוך מזה שבו רשומה החברה בספרי הקרנות טנא ומרקסטון.

הקרנות רכשו את אחזקותיהן בנטפים ב-2006 לפי שווי של כ-200 מיליון דולר, והשקיעו בה מאז עשרות מיליוני דולרים. מרקסטון לבדה השקיעה בחברה כ-44 מיליון דולר. כיום רשומה נטפים בספרי מרקסטון לפי שווי של 677 מיליון דולר ובספרי טנא לפי שווי של כ-300 מיליון דולר.



מקורבים לנטפים אמרו כי החברה שרויה בקשיים וצריכה לבצע תוכנית הבראה מקיפה. הנהלת החברה הוחלפה לפני כשנה ואת החברה מנהלים במשותף אלי שוחט ויגאל אייזנברג. לפי מקורות בשוק ההון, נטפים רשמה ב-2008 הכנסות של כ-500 מיליון דולר, אך הפסידה כ-70 מיליון דולר. ההערכות הן כי ב-2009 ירדו הכנסותיה ב-20%. אחת הסיבות לירידה בהכנסות היא המשבר העולמי, שהביא לירידה במימון שמעניקות ממשלות במדינות מתפתחות לפרויקטים המשלבים מערכות השקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully