וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS מקים חטיבה מיוחדת למניעת בריחה של לקוחות

בלומברג

14.2.2010 / 6:48

ברבעון הרביעי של 2009 משכו לקוחות 30 מיליארד דולר מחשבונות הבנק - יותר מכפליים לעומת הרבעון שקדם לו



>> בנק ubs השווייצי החליט על הקמת חטיבה חדשה, שמטרתה למנוע בריחת לקוחות עשירים מהבנק, בעקבות זינוק של כמעט פי שניים במשיכות כספיהם ברבעון הרביעי. אנדראס אמשוונד, לשעבר ראש חטיבת המסחר במט"ח בבנק השווייצי, מונה לעמוד בראש החטיבה.

המשיכות מחטיבות ניהול ההון והבנקאות השווייצית בבנק עלו ברבעון הרביעי ל-30.8 מיליארד דולר, וסך המשיכות ב-2009 הסתכמו ב-83 מיליארד דולר - כך דיווח הבנק השבוע. מנכ"ל הבנק, אוסוולד גרובל, אמר כי בריחת הלקוחות היא "הנקודה הכואבת" במאזני הבנק, שהפסדיו במשבר האשראי היו כבדים יותר מכל מוסד פיננסי אחר.



"היוזמה החדשה היא פרויקט חשוב שיזרז את החזרה לרווחיות ב-ubs", אמר אמשוונד. "היעד שלנו הוא להגיע למצב תפקודי עד הרבעון השני". אמשוונד עזב את תפקידו כראש חטיבת המסחר במט"ח, במזומן ובאג"ח באוקטובר 2008, לאחר שהחטיבה הפסידה יותר מ-2 מיליארד דולר ב-2007. הוא חזר ל-usb כיועץ בספטמבר שעבר.



מאז 2002, השקיעה חטיבת המסחר במט"ח בבנק כ-30 מיליארד דולר באג"ח אמריקאיות המבוססות על נכסים, המורכבות מהלוואות לרכישות כלי רכב, כרטיסי אשראי ומשכנתאות פרטיות ומסחריות.



"איננו רואים באמשוונד אחראי להפסדים", אמרה טטיאנה טונגי, דוברת מטעם הבנק. "הוא האדם הנכון להוביל את היוזמה החדשה והחשובה הזאת ב-ubs החדש".



על אף בריחת הלקוחות העשירים, דיווח ubs בשבוע שעבר על הרווח הרבעוני הראשון שלו זה יותר משנה. הרווח הנקי של ubs ברבעון הרביעי של 2009 הסתכם ב-1.21 מיליארד פרנק שווייצי (1.13 מיליארד דולר), לעומת הפסד של 9.56 מיליארד פרנק ברבעון המקביל ב-2008. הרווח היה גבוה בהרבה מתחזיות אנליסטים, שצפו שהבנק ירשום רווח של 416 מיליון פרנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully