וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות חוות דעת היועמ"ש: ועדת הכספים תדון במינוי מאור ללאומי

מאת צבי זרחיה

14.2.2010 / 6:48

יו"ר הוועדה, ח"כ גפני: "נקיים את הדיון הציבורי בלי קשר להתפתחויות האחרונות"



>> ועדת הכספים צריכה לקיים דיון על מינוי מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור לתפקיד יו"ר דירקטוריון הבנק - כך אמר בסוף השבוע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה). גפני החליט לא לבטל את הדיון שנקבע בנושא ליום רביעי.

הדיון בוועדת הכספים נקבע בעקבות בקשתם של הח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה) וחיים אורון (מרצ), שקבלו על התערבות של שר האוצר, יובל שטייניץ, בהליך בחירת דירקטוריון לאומי. הדיון אמור היה להיערך כבר בשבוע שעבר, אך גפני החליט לדחות את מועדו בשבוע מכיוון ששטייניץ שהה בחו"ל.



"הדיון הציבורי בוועדת הכספים חייב להיערך בכל מקרה. אנו נקיים אותו בלי קשר להתפתחויות האחרונות", אמר גפני. עם זאת, הוסיף כי "מכיוון שלא רציתי להפוך את הדיון לשק חבטות נגד שר האוצר כשלא יכול היה להגיב, דחיתי את הדיון. ביום רביעי יוזמנו שלושת הרגולטורים הרלוונטיים ונקיים דיון מקצועי וענייני עד כמה שניתן". בישיבה ישתתפו גם החשב הכללי באוצר שוקי אורן, המפקח על הבנקים רוני חזקיהו ויו"ר הרשות לניירות ערך פרופ' זוהר גושן.



כזכור, לפני כשבועיים פנה שטייניץ ליו"ר ועדת המניות של בנק לאומי, מרגלית נוף, והזכיר את חוות הדעת שגובשו בנושא מינויה של מאור ליו"ר דירקטוריון בנק לאומי. לפי חוות הדעת, יש לחייב את מאור בתקופת צינון של שנתיים לפני שתעבור ממשרת מנכ"ל הבנק למשרת יו"ר הדירקטוריון שלו.



גפני סירב למסור את עמדתו בנוגע לפרשה, אך ההערכה היא כי חברי הוועדה, ובהם יחימוביץ' ואורון, ימתחו בדיון ביקורת על התערבותו של שטייניץ בשאלת המינוי. יחימוביץ אמרה בסוף השבוע כי "מאור סברה שהיא מעל לחוק וכי חובת הצינון לא חלה עליה. היועץ המשפטי בהחלטתו הוכיח שאינו עובד בשלטון המנהלים ובעלי ההון".



לדברי יחימוביץ', "בנק לאומי אינו מונרכיה עם שליט יחיד נצחי, ומאור אינה יכולה להיות יו"ר. מעורבותו הפוליטית של שר האוצר במינוי הדירקטורים והיו"ר פסולה, אבל לא פחות חמורה ממנה היא מעורבותם הבוטה של בעלי ההון השותפים בבנק, הסבורים שיש להם זכות למנות את מי שאמור לפקח על ניהול הבנק".



אורון קרא בשבוע שעבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר שטייניץ למשוך את ידיהם מהעיסוק בענייני בנק לאומי, ובפרט מהניסיון להשפיע על זהות העומדים בראשו. אורון אמר כי "כל מהלך הפרטת הבנק הוא נמהר ומיותר. מדובר במערכת שהוכיחה את יעילותה ואין רבב בדרך התנהלותה - ולכן כלל לא ברור מה אצה הדרך לנתניהו ולשטייניץ להפרטת בנק לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully