וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים פועל למען העלאת שכר השופטים

מאת צבי זרחיה

14.2.2010 / 6:48

יעקב נאמן נועד עם יו"ר ועדת הכלכלה במטרה להגיע לפשרה בנוגע לעדכון שכר השופטים. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גפני: "לבי כואב יותר על עובדי הניקיון, המורים והאוכלוסיות החלשות"



>> שר המשפטים יעקב נאמן נפגש בשבוע שעבר עם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), במטרה למצוא נוסחת פשרה בנוגע להעלאת שכר השופטים - כך נודע ל-themarker.

התערבותו של שר המשפטים נעשתה לאחר שבדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת הכספים לא התקבלה הכרעה לגבי דרישת השופטים לעדכן את שכרם. ארבעה ח"כים הביעו תמיכה בעדכון השכר וארבעה תמכו בהצעת ח"כ גפני לדחות את העדכון ל-2011.



את דרישת עדכון השכר העבירה לפני כשבועיים יו"ר נציגות השופטים, השופטת ורדה אלשיך. אלשיך דרשה עדכון של3.3% בגין הקפאת שכר מ-2008 והביעה חשש מפני פגיעה בגמלת השופטים במידה שהעדכון יידחה.



בלשכת גפני אישרו כי הח"כ נועד עם שר המשפטים ומסרו כי גפני ממשיך במגעים על מנת להגיע לפשרה בנושא. גפני מסר כי אמנם אין לפגוע בפנסיה של השופטים בעקבות הקפאה חד-שנתית, אך הוסיף שלדעתו יש להשיב לשופטים את שיעור הקפאת שכרם רק בתחילת 2011.



לדברי גפני, "לבי כואב יותר על עובדי הניקיון, המורים והאוכלוסיות החלשות. שנה שבה העובדים כולם ויתרו על דמי הבראה לאור המשבר הכלכלי אינה העת הנכונה לעדכן את שכר השופטים והנבחרים, ששכרם טוב מאוד".



בתחילת 2010 תמה תקופת הקפאת שכר הבכירים מ-2008, ובמשכורת הקרובה צפויים 920 שופטים, חברי כנסת, בעלי משרות הצמודים אליהם וגמלאים לזכות לעדכון שכר של 0.61% בגין עליית השכר הממוצע ב-2009 בלבד. הבכירים לא יזכו להחזר של 3.3% בגין הקפאת שכרם ב-2008.



תגובת שר המשפטים נאמן לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully