וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך פיצול מניות ברקשייר השתלם לבאפט: מחזור המסחר במניה זינק פי 11

סוכנויות הידיעות

14.2.2010 / 6:48

בעלי המניות של ברלינגטון נורתרן סנטה פה אישרו ביום חמישי את מכירתה של החברה לברקשייר האתווי שבשליטת באפט



>> מניית ברקשייר התאווי, ענקית האחזקות שבבעלות המשקיע המיליארדר וורן באפט, נחטפת בהמוניה - כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". המשקיעים נוהרים לרכוש את המניה מאז שברקשייר פיצלה אותה בחודש שעבר - לפי הדיווח.

ברקשייר התאוויי, ענקית ההחזקות של המשקיע המיליארדר וורן באפט, אישרה בינואר את פיצול המניה הגדול בתולדותיה במטרה לסייע במימון רכישת מפעילת הרכבות ברלינגטון נורתרן סנטה פה (bnsf). החברה החליטה על פיצול מניות קלאס b (מניות שלא מעניקות זכות הצבעה) שלה ל-50 מניות חדשות, והמסחר במניות החדשות החל בינואר בבורסת ניו יורק. הפיצול הגדיל את מספר המשקיעים במניות החברה, שכן בעקבותיו היה מחיר מניית קלאס b של החברה פחות מ-70 דולר, לעומת כ-3,400 דולר לפני הפיצול.



קהל המשקיעים החדש מורכב ממשקיעים פרטיים קטנים וממשקיעים גדולים יותר. מחזור המסחר היומי במניות ברקשייר עלה מ-1.8 מיליון מניות ב-2009 ל-20 מיליון ב-27 בינואר. ביום רביעי האחרון היה מחזור המסחר במניות 14 מיליון. בעלי המניות של ברלינגטון אישרו ביום חמישי את מכירת החברה לברקשייר התאוויי. נציגים מ-bnsf מסרו לתקשורת כי הבעלים של 70% מהחברה שאינם בבעלות ברקשייר כיום אישרו את המכירה במחיר של 100 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully