וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה הנפקתה של מפעילת מוזיאון מאדאם טוסו והגלגל הענק של לונדון

סכנויות הידיעות

14.2.2010 / 6:48

קרן בלקסטון זנחה את הרעיון להנפיק את מרלין אנטרטיינמנט, יממה לאחר שביטלה הנפקה ראשונה לציבור של חברה נוספת



>> מפעילת פארקי השעשועים מרלין אנטרטיינמנט - הכוללת בין השאר את מוזיאוני מאדאם טוסו, פארקי לגו-לנד והגלגל הענק של לונדון london eye - זנחה את תכוניתה לבצע הנפקה ראשונה לציבור (ipo) בבורסת לונדון לפי שווי של כ-2 מיליארד ליש"ט (3.1 מיליארד דולר) עקב התנודתיות הגוברת בשווקים הפיננסיים.

מרלין, הנמצאת בבעלות בלקסטון - קרן ההשתלטות הגדולה בעולם - היתה אמורה לבצע את ההנפקה השבוע. ואולם אתמול הודיעה החברה במפתיע כי אין בכוונתה להנפיק את מניותיה לציבור בקרוב. קרן בלקסטון רכשה את מרלין ב-2005, ומאז רכשה שורה של פעילויות נוספות בתחום השעשועים, שצורפו לחברה.



ההודעה על ביטול הנפקת מרלין באה יום אחד בלבד לאחר שחברת התיירות טראוולפורט, שאף היא נמצאת בבעלותה של בלקסטון, הודיעה על זניחת תוכניותיה לבצע הנפקה ראשונה לציבור בבורסת לונדון. טארוולפורט, המספקת שירות הזמנות לטיסות ולבתי מלון, תיכננה לבצע את ההנפקה לפי שווי של 1.8 מיליארד ליש"ט.



ביטול ההנפקות הראשונות בבורסת לונדון מצטרף לסימנים של קשיים גם בשוק ההנפקות הראשונות בארה"ב. זאת לאחר שכמה חברות אמריקאיות - החל באימפריאל קפיטל גרופ וכלה בחברת פרנד פיינדר נטוורקס, המוציאה לאור את המגזין "פנטהאוז" ומפעילה אתרי רשתות חברתיות "למבוגרים בלבד" - החליטו לדחות הנפקות מתכוננות על רקע הירידות בשוקי המניות בחודש החולף.



שלוש חברות - בהן חברת שיווק באינטרנט שלה מייעץ פרנק קואטרון ויצרנית מיכלי פלסטיק - שבשליטת קרן בלקסטון ביצעו בשבוע שעבר הנפקות ראשונות לציבור בוול סטריט, אך התמחור של כל שלוש ההנפקות היה נמוך מהצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully