וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח בפולאר עדיין מחכים לתשובות לגבי תשלום החוב

מאת מיכאל רוכוורגר

14.2.2010 / 6:48

חודש וחצי לפני פירעון אג"ח ה' בסך 95 מיליון שקל עדיין לא ברור אם פולאר מתכוונת לשלם את מלוא הסכום, והדירקטורים אינם מספקים תשובות. החברה נמצאת במגעים עם קרנות מנוף



>> שלוש שנים לאחר שאיל הנדל"ן היהודי-אמריקאי זיל פלדמן רכש את השליטה בחברת פולאר השקעות מידי לידר השקעות, והבטיח להפוך אותה לאימפריית נדל"ן חובקת עולם עם נכסים בהיקף של מיליארדי דולרים, החברה נראית רחוקה מחזון זה.



בסוף השבוע התחזקו החששות כי פולאר מתקרבת לפתיחה במגעים עם מחזיקי סדרת אג"ח ה' הקצרה והפרטית לפריסה של חוב בהיקף של כ-95 מיליון שקל, שאמור להיפרע בסוף מארס הקרוב.

המחזיקים הגדולים בסדרה זו, שהונפקה במארס 2005 ונושאת ריבית של 5.5%, הם חברת הביטוח והפיננסים מנורה, בית ההשקעות אקסלנס וחברת גלובל פייננס, שכיכבה באחרונה בהסדר החוב של אפריקה ישראל.



ל-themarker נודע כי מחזיקי אג"ח ה' של פולאר פנו באחרונה במכתבים לדירקטורים ולהנהלת החברה בבקשה לקבלת הבהרות לגבי נכונות החברה לעמוד במלוא התחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח, אך לא נענו. פולאר מנסה בימים אלה להשיג מקורות מימון שיסייעו לה להיחלץ מן המצב שאליו נקלעה, ואחת האפשרויות שנבדקו היא גיוס כסף מקרנות המנוף. עד כה לא הניבו הניסיונות הללו פרי.



בסוף ספטמבר 2009 היו בקופתה של פולאר מזומנים ושווי מזומנים ברמת הסולו של כ-150 מיליון שקל, אולם מאז ביצעה החברה תשלומים שונים למחזיקי החוב שלה והתחייבה לבצע השקעות בפרויקטי נדל"ן בחו"ל יחד עם בעל השליטה פלדמן - פרויקטים שבהם התחייבה להשקיע יותר מ-15 מיליון דולר. לא ברור אם נותרו לה די מזומנים כדי לעמוד בהתחייבויות בזמן ללא סיוע חיצוני.



במסגרת הניסיונות להגדיל את הנזילות מכרה החברה לפני כחודשיים את זכויותיה בקומות המשרדים בבניין הפלטינום בתל אביב תמורת כ-42 מיליון שקל. "נראה כי פלדמן מכניס כסף לחברה במסגרת ההתחייבויות שלו מצד אחד, ומצד שני מוציא את אותם סכומים לחברות הפרטיות בפרויקטים בארה"ב", אמרו מקורבים למחזיקי האג"ח של פולאר שהוסיפו כי "תמיר ספיר (שנסוג באחרונה מכוונתו להשקיע ולהצטרף לגרעין השליטה בפולאר השקעות) הבין כנראה שפולאר נמצאת במסלול ישיר של הידרדרות, והעדיף להימלט מן ההשקעה בחברה רגע לפני שהצרות האמיתיות יתחילו לצוף".



"לא נהסס לפרק"



מחזיקי האג"ח מודאגים גם מההשלכות של דיווחי פולאר כי החברה ביצעה מתחילת 2009 ועד לנובמבר 2009 רכישה עצמית של אג"ח מסדרה ה' בסך כ-43 מיליון שקל. "אם נראה שהחברה ובעל השליטה האמיד שלה לא מתכוונים לשלם לנו את הכסף, לא נהסס לפרק את פולאר", ציינו המחזיקים.



בינתיים זימן הנאמן, חברת הרמטיק נאמנות, ליום חמישי הקרוב (לאחר דחייה של עשרה ימים) את אסיפת מחזיקי אג"ח ו' הארוכה של פולאר, בהיקף של כ-150 מיליון שקל, האמורה להיפרע בשנים 2011-2015, ואשר נסחרת כיום בתשואה לפדיון של כ-22%.



מפולאר לא נמסרה תגובה עד לסגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully