וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לפריגו במאבק על תרופה של 162 מ' ש'

מאת יורם גביזון

14.2.2010 / 6:48

בית משפט פדרלי קבע שפריגו אינה מפירה פטנט על התרופה Mucinex לטיפול בתופעות של דלקת הסימפונות. מריל לינץ' העלה את מחיר היעד למניה ל-53 דולר - 9% מעל מחירה בבורסה



>> חברת פריגו זכתה בסוף השבוע בניצחון משפטי חשוב כאשר בית משפט פדרלי פסק שהגירסה הגנרית של פריגו לתרופה mucinex של חברת אדאמס (adams), לטיפול בליחה צמיגה במצבים כמו דלקת סימפונות ואסתמה, אינה מפירה את הפטנט של אדאמס שהיא חברה בת בבעלותה המלאה של רקיט בנקיזר.



מכירותיה של התרופה בשחרור מושהה בטבליות של 600 מיליגרם הסתכמו ב-162 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בינואר 2010, על פי נתוני נילסן.

פריגו ממתינה לאישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (fda) לשיווק המוצר, ומכיון שהיתה החברה הראשונה שעירערה בהצלחה על תוקפו של הפטנט שמגן על mucinex עד 2020, היא צפויה לזכות בבלעדיות של שישה חודשים בשיווק הגירסה הגנרית שלה.



מניית פריגו עלתה ביום שישי שעבר ב-3.1% בתגובה לזכייה במשפט ולהעלאת מחיר יעד על ידי מריל לינץ'-בנק אוף אמריקה.



גרג גילברט, אנליסט במריל לינץ', הותיר את המלצת ה-buy והעלה את מחיר היעד ל-12 החודשים הקרובים מ-50 ל-53 דולר למניה. מחיר זה גבוה ב-9.2% ממחיר המניה לאחר סיום המסחר.



גילברט הסביר את העלאת מחיר היעד באומדנים ספציפיים לתרופות מרשם ולתרופות ללא מרשם רופא שפריגו צפויה להשיק. הנראות הטובה מבעבר בנוגע להשקתם משפיעה על תחזית הרווח למניית פריגו בשנת הכספים 2011, שתחל ביולי 2010, ומעלה אותה מ-2.84 דולרים ל-3.04 דולרים למניה. מחיר היעד החדש מבוסס כמקודם על מכפיל של 16 לרווח הנקי למניה בשנת הכספים 2011.



גילברט מציין ארבעה מוצרים שאותם כלל במודל שלו ל-2011. הראשון הוא הגירסה הגנרית ל-temodar, תרופה לסרטן המוח שפריגו מייצרת את החומר הפעיל שלה עבור חברת טבע, ומתחלקת עם טבע בחלקים שווים ברווחים משיווקה בארה"ב. לדבריו, מועד ההשקה של התרופה אינו ידוע עדיין משום שמשפט הפטנטים עליו לא הסתיים, ומשום שהיצרנית המקורית, חברת מרק, עשויה לבקש צו מניעה זמני נגד שיווקה על ידי טבע.



המוצר השני שנכלל במודל של גילברט הוא הגירסה הגנרית במרשם ל-nasacort בתרסיס לטיפול באלרגיות, שתושק ביוני 2011 בשותפות עם טבע. מכירותיה של הגרסה המקורית הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים ב-284 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully