וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על אנגל משאבים מתחמם: אלוביץ' חבר לקבוצת טאגור-אקרמן במאבק מול קרן המנוף של טרבלסי

מאת מיכאל רוכוורגר

14.2.2010 / 6:48

הפער בין ההצעות: 10 מיליון שקל. ההכרעה - בימים הקרובים



>> נמשך הקרב על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן אנגל משאבים, המצויה כיום בשליטת שעיה בוימלגרין. אנגל משאבים, בדומה לחברות אחרות בקבוצה (שחלקן כבר בדרך להסדר), נקלעה למצוקה תזרימית ואינה מסוגלת לפרוע התחייבויות של 310 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ולחברה האם אנגל אירופה.

בסוף השבוע החולף דיווחה חברת אי.ג'י.אר.אי שבשליטת שאול אלוביץ' (הבעלים של קבוצת יורוקום) ומשפחת וייל (ממייסדי אסם) על חבירה לקבוצת טאגור-אקרמן במאבק על החברה מול קרן המנוף אוריגו בראשות גבי טרבלסי.



טאגור קפיטל מצויה בשליטת קבוצת משקיעים, הכוללת את עופר ליברזון, קרן ההשקעות בנדל"ן האירופית פטרון וחברת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי, כשגם קבוצת חבס נמנית עם בעלי מניותיה.



קבוצת אקרמן היא קבוצת משקיעים בראשות יוסי אקרמן, איש עסקים יהודי מלונדון. ההצטרפות של אי.ג'י.אר.אי כפופה לכך שהקבוצה המשותפת תיבחר כהצעה הזוכה בידי מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים או של אנגל אירופה, ובתנאי שתינתן לשותפים התחייבות לניהול מו"מ בלעדי עמם ל-30 יום לפחות. במסגרת ההצעה של קבוצת אי.ג'י.אר.אי (40%), טאגור (30%) ואקרמן (30%), מציעים השותפים להזרים לאנגל משאבים 45 מיליון שקל תמורת הקצאת 51% ממניות החברה, וכן להעמיד לאנגל משאבים מסגרת אשראי של עד 45 מיליון שקל נוספים.



במסגרת ההצעה תוענק לשותפים אופציה לתקופה של שלוש שנים לרכוש מניות נוספות של אנגל משאבים (10%) לפי שווי חברה של 110 מיליון שקל. ההצעה כפופה לכך שלא יימצאו ליקויים ואי התאמות בתוצאותיה של אנגל משאבים, כשבמצב כזה תהיה התאמה של גובה ההשקעה כלפי מטה.



ההצעה של קרן אוריגו היא להזרמה של 40 מיליון שקל במזומן ומתן מסגרת אשראי של עד 40 מיליון שקל נוספים, כך שהפערים בין ההצעות הם 10 מיליון שקל. במסגרת שתי ההצעות מסתמן כי מתוך החוב הכולל של 310 מיליון שקל, 130 מיליון שקל מהחוב יימחקו; מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים יקבלו 39% ממניות החברה; מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה (המצויה אף היא במגעים עם משקיעים שונים להגעה להסדר לפריסת חובות של יותר מ-350 מיליון שקל) יקבלו 10% נוספים; והחוב של 180 מיליון שקל ייפרס על פני 10 שנים ויתחיל להיפרע החל מבעוד 3 שנים.



נציגות מחזיקי אג"ח מסדרה ה' של אנגל משאבים מורכבת מנציג של אקסלנס, כשמשרד עורכי הדין קליר-בנימיני מייצגים את מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים, הנחשבת לחברה בעלת הנכסים האטרקטיביים ביותר בקבוצת לגנא.



בימים אלה מתקיימות ההצבעות על ידי מחזיקי האג"ח כדי לקבוע בתחילת השבוע מי הזוכה בהתמודדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully