וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה בעקבות יוון? נקווה שלא

אסא ששון

14.2.2010 / 6:48

גרף על גרף



בחודשים האחרונים עוקבים שוקי ההון בדאגה אחר מדינות pigs (פורטוגל, אירלנד ואיטליה, יוון וספרד) ובוחנים בזכוכית מגדלת את יכולת החזר החוב שלהן. הדגש כיום הוא על ה-g - כלומר על יוון.



החששות מכך שיוון תיקלע לפשיטת רגל מעסיקים את מדינות האיחוד האירופי, והשאלה אם האיחוד יציל את יוון עדיין לא קיבלה תשובה סופית. למרות זאת, בשבוע שעבר גייסה ממשלת יוון אג"ח בהיקף של כ-8 מיליארד יורו - וסך הביקושים נשק לכ-25 מיליארד יורו.

אחת הדרכים לעקוב אחר הסיכון המגולם במדינות אלה היא בחינת השינוי במחיר ה-cds. מעניין, למשל, לבחון מדינה אירופית אחרת - אוסטריה. לבנקים באוסטריה חשיפה גדולה למזרח אירופה ולעסקי הנדל"ן בה. בפברואר 2009 זינק מחיר ה-cds על האג"ח של אוסטריה מ-150 נקודות בסיס ל-250 נקודות. תשואת האג"ח הממשלתיות של אוסטריה לעשר שנים היתה כ-4.5%.



לאחר תחילת ההתאוששות הכלכלית בעולם ירד מחיר ה-cds בהדרגה ל-50 נקודות בסיס, ויחד עמו ירדה התשואה על האג"ח לכ-3.4%. באחרונה התעוררו שוב חששות ליציבותם של הבנקים האוסטריים, ומחיר ה-cds של אוסטריה שב ועלה. כיום המחיר הוא 83 נקודות בסיס ותשואת האג"ח לעשר שנים היא 3.6%.



מחיר ה-cds של יוון התנהג באופן דומה לזה של אוסטריה במשך חלק גדול מהשנה האחרונה, ובישר על הקשיים שאליהם נקלעה המדינה. כיום הוא נמצא ברמות גבוהות בהרבה ומגיע לכ-325 נקודות בסיס. תשואת האג"ח לעשר שנים של ממשלת יוון היא 5.9%. יש לקוות שהכלכלה האוסטרית לא תמשיך להידרדר באותו הכיוון ולא תגיע למצב שאליו נקלעה יוון.



--



credit default swap) cds)



חוזה ביטוח מחדלות פירעון של אג"ח, שמחירו נקוב בנקודות בסיס. מחיר גבוה משמעו שהמשקיעים מייחסים למנפיק סיכון רב. אם המחיר הוא 83 נקודות, הקונה משלם 0.83% מהסכום המבוטח. אם המשקיע רכש, למשל, אג"ח של ממשלה, שפשטה את הרגל - השקעתו מוגנת, פחות מה ששולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully