וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה שדה תעופה חדש באילת גם בעוד 5 שנים"

עירית רוזנבלום

14.2.2010 / 10:41

כך מתריע מנהל נתב"ג לשעבר בפאנל שעסק בתיירות בישרל. מנכ"ל התאחדות המלונות: "נותרו מספר סנטימטרים פנויים של חוף; מה יעשו כאן 5 מיליון תיירים?"

"הגענו לשיא של 11 מיליון תנועות בינלאומיות בשנה. אם לא יחליטו עכשיו על נמל תעופה חלופי לנתב"ג - לא נמל משני ולא משלים - בעוד 15 שנה לא יהיה בישראל נמל תעופה”, כך אמר זאב שריג, לשעבר מנהל נתב"ג, במסגרת פאנל בועידת התיירות שארגן המרכז ללימודים אקדמיים שביקש לבדוק את מגבלות התיירות לישראל ולאיזה כמויות או איכויות של תיירים ישראל רוצה להגיע.

שריג הוסיף שהדבר דומה לאילת שבה מדברים מ-1973 על הזזת השדה. "אם ב-2010 לא עובד טרקטור בשטח – לא יהיה שדה חדש באילת בעוד 5 שנים", הדגיש בפאנל התקיים בשבוע שעבר במסגרת יריד התיירות הבינלאומי imtm 2010.

המנחה, מנכ"ל התאחדות המלונות, שמואל צוראל אמר כי "הגענו לקצה המשאבים שלנו. נותרו מספר סנטימטרים פנויים של חוף ומתנהל מאבק על כל סנטימטר. אם כן, מה יעשו כאן 7-5 מיליון תיירים?" תהה צוראל. לטענת צוראל, "במצב הנוכחי זנב האוטובוסים יגיע עד שער הגיא רק כדי להיכנס לירושלים. לישראל יש מגבלות של גודל, יש מגבלה לקיבולת של כנסיית הקבר בירושלים, למשל, שהיא 700 אלף איש בשנה, בעוד שהתיירים היום ממלאים את אתרי התיירות המבוקשים על חשבון אלה שלנים בארץ" וביקש לבדוק אילו תיירים עדיפים לישראל על פני אחרים.

הסמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים של אל על, אלי כהן, אמר בתגובה: "עם 6 מיליון תיירים תוכל לעסוק בסדרי עדיפויות. ב-3 מיליון תיירים אתה לא יכול להיות בררן". כהן סבר שיש להסיר חסמים ואחר כך לתת לכוחות השוק לעשות את שלהם והתריע שכאשר תתחיל אל על לטוס לאילת בעוד חודשיים, לא יוכל השדה הנוכחי להכיל את מאות התיירים הנוספים בשל מגבלת הגודל והמחסור בעמדות בידוק.

משה לאון, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים, אמר שכל האחריות על התיירות בירושלים הועברה על ידי ראש העיר, ניר ברקת, לסמכות הרשות וכי כבר השנה משווקת הרשות אלפי חדרי מלון חדשים שיצטרפו אל כ-12,500 החדרים הקיימים כשהמטרה היא להגיע לכ-20 אלף חדרי מלון.

"יש לנהל את זמן הביקור של התיירים כמו שצריך", אמר לאון, "לא ניתן שירושלים תהיה צוואר בקבוק. היא צריכה להיות עיר תיירות עולמית". לדבריו, "מדינת ישראל נכנסה לתרדמת בשנת 2000 ושכחה להתעורר. המצב בתיירות בישראל בעקבות המשבר הכלכלי דומה לשאר העולם, אבל בישראל לא עשו כלום לעידוד התיירות". לאון הדגיש שישראל חייבת לדאוג לכנסים כבר בשנה זו ולשם כך יוענקו מענקים גם למלונות כדי לבנות. "אף יזם לא יבנה מלון בלי תמיכה", הדגיש.

סמנכ"ל השיווק של רשת דן, רפי בארי, סבר שלא החסמים הם הבעיה אלא השיווק, שבו לא נעשה די כדי להפוך את ישראל ליעד שאליו מגיעים לא רק יהודים, אוונגלים ואנשי עסקים. לדבריו, יש לעשות את ההעדפה לא בין סוגי התיירים אלא בין התיירים לבין הישראלים, כאשר בתקופות שיא של תיירות אפשר לסנן את הישראלים על ידי הגבלות של מינימום לילות ומחירים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully