וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מרוויח מיידית ממשבר טויוטה?

ליאור זנו

14.2.2010 / 11:31

כלל פיננסים מעלה המלצה לדלק רכב, יבואנית מזדה ופורד, בעקבות משבר טויוטה. מחיר היעד למניה נקבע על 55 שקל - גבוה ב-17% ממחירה בשוק

"דלק רכב עשויה להנות מחולשת טויוטה. המותג טויוטה נהנה מתדמית חזקה ביותר של רכב אמין, שכל פגיעה בה עלולה להיות מתורגמת לפגיעה בביקוש. טויוטה היא המותג הניצב במקומות 2-3 בטבלת המכירות בשנים האחרונות וכל ירידה בביקוש לה תוביל לגידול בנתח השוק של דלק רכב במותגים פורד ומאזדה", כך כותב הבוקר יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים, ומעלה את המלצתו לדלק רכב ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד למניה ל-55 שקל, גבוה ב-17% ממחירה בבורסה הבוקר.

דלק רכב, מקבוצת דלק של יצק תשובה, היא יבואנית ומפיצת כלי רכב, המחזיקה ב-25% מסך מסירות כלי הרכב בענף. דלק הינה היבואנית והמפיצה היחידה של רכבי מאזדה ופורד בישראל, ואחראית על 3% ממסירת כלי הרכב של מאזדה בכלל ב-3 השנים האחרונות.

בן-זאב מציין את חיזוק הקשר עם היצרנים, שמירה על הובל המותג ושינוי שיטת חישוב השווי לצרכי מס, שהעלתה את מחירי הרכב בתחילת השנה ב-4%. "להערכתנו" מוסיף בן-זאב, "אם שערי החליפין ינועו לרעת החברה, זו לא תהסס להעלות שוב את המחיר תוך שהיא נשענת על עצמת המותג"

המלצות מעורבות

לגבי שוק הרכב הישראלי, מעריך בן-זאב כי ב-2010 נהיה עדים למכירות רכב של 190-200 אלף מכוניות חדשות, ומגמת הביקוש בשוק בשנים הבאות צפויה להיות גבוהה אף יותר. זאת לעומת מכירת 172 אלף מכוניות חדשות בלבד בשנת 2009.

"דלק רכב היא חברה מצויינת, מובילת שוק, מנוהלת היטב, רווחית ומחלקת דיבידנד גבוה. זוהי החזקה שראוי למצוא לה מקום בתיק ההשקעות ולא בכדי הענקנו לה את התואר 'מניית עוגן' מוסיף בן-זאב.

לפני כשבוע, הורידה חברת הדירוג מעלות של s&p את דירוג דלק רכב מ-ilaa ל-ila+, עם תחזית דירוג יציבה, בשל מדיניות פיננסית אגרסיבית. במקביל, הודיעה דלק רכב על בקשתה כי מעלות תפסיק לעקוב אחר דירוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully