וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכות לגייס: קרנות הנאמנות גייסו 600 מיליון שקל בשבוע שעבר; עיקר הגיוסים לקרנות אג"ח חברות

יעל חלק

14.2.2010 / 12:37

מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.5 מיליארד שקל



"השבוע האחרון התאפיין בתנודתיות גבוהה, על רקע חששות המשקיעים ממצבן הרעוע של חלק ממדינות האיחוד האירופי שנקלעו למשבר חוב קשה. השפעתן של יוון, ספרד, פורטוגל, הונגריה ואירלנד על קרנות הנאמנות עשויה להיות גדולה", כך כותב הבוקר רוני אפטר, מנהל קשרי יועצים במיטב בית השקעות. למרות התנודתיות, סיכמה תעשיית קרנות הנאמנות את השבוע האחרון עם גיוסים בהיקף של 600 מיליון שקל. מתחילת החודש צמחה תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.5 מיליארד שקל.



קרנות אג"ח חברות וכללי רשמו גיוסים בהיקף של 600 מיליון שקל במהלך השבוע האחרון. "ללא ספק מדובר באחת התקופות היותר טובות לקרנות אלו, שמצליחות מדי שבוע להוביל בבטחה ובפער אדיר מהקטגוריות האחרות את טבלת המגייסות".



באפיק הממשלתי חזרו הקרנות השקליות לגייס, לאחר 3 שבועות של פידיונות, ורשמו בסיכום שבועי גיוסים בהיקף של כ-30 מיליון שקל. לעומתן, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו השבוע יציאת כספים נוספת של כ-100 מליון שקל. בסיכום שבועי, רשמו הקרנות הכספיות גיוס קל של כ-5 מליון שקל - הגיוס השבועי הראשון שנרשם בשנת 2010.



הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) רשמו בסיכום שבועי פדיונות של כ-50 מיליון שקל, שהתרכזו בעיקר בקרנות המתמחות במניות בחו"ל (30 מיליון שקל). הפערים בביצועיהן של מדדי המניות בישראל לעומת מקבילותיה בחו"ל, לטובת ישראל, מתבטאים היטב בתעשיית הקרנות. זאת, לאחר שמתחילת החודש רשמו הקרנות המתמחות במניות בישראל גיוס של כ-40 מיליון שקל, לעומת פדיונות של כ-45 מליון שקל בקרנות המתמחות במניות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully