וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשתות השיווק הפרטיות עתרו לבג"ץ: צו ההרחבה - כלי בידי הרשתות הגדולות לחיסול התחרות

חיים ביאור

14.2.2010 / 13:58

רשתות המזון מבקשות להורות על ביטול צו ההרחבה להסכם השכר הקיבוצי בענף



שש רשתות מזון פרטיות - חגית ואלי השקעות (מחסני להב), כהן מחסני שיווק, א.ב.א. ויקטורי חברה לניהול והחזקות, סופר דוש, יינות ביתן וע.ר שיווק ישיר (כמעט חינם) - עתרו הבוקר לבג"ץ בדרישה לעצור את פרסום צו ההרחבה להסכם השכר הקיבוצי.



העתירה הוגשה נגד משרד התמ"ת, ההסתדרות ואיגוד לשכות המסחר, לאחר שבשבוע שעבר הן פנו לשר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, בדרישה לעצור את פרסומו של צו ההרחבה, אולם משרד התמ"ת השיב בשלילה על הפניה.



בעתירה, שהרשתות הגישו באמצעות עורכי הדין אשר חלד, דוד תדמור (לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים) ואלינור אהרונסון, הן טוענות כי זכויות העובדים, תנאי העסקתם ובטחונם התעסוקתי הם מאבני היסוד בהצלחתו של כל ארגון. "כל ניסיון לרמוז כאילו מאבקן של רשתות המרכולים הפרטיות הוא נגד זכויות העובדים, תלוש מהמציאות – ועל כך יכולים להעיד עשרות אלפי המועסקים ברשתות אלה".



לטענתן, ההחלטה לפרסם צו הרחבה להסכם השכר הקיים בשתי הרשתות הגדולות, שופרסל ורבוע כחול, "מחזירה את התחרות בענף המזון שנים רבות לאחור". עוד הן טוענות כי "ההחלטה מבטאת כשל חמור, שכן היא מקריבה מאות אלפי צרכנים בישראל, בפרט באיזורי הפריפריה, לטובת מהלך מסחרי ציני, שתכליתו ותוצאתו היא ייקור ניכר במחירים של מצרכי היסוד, שהיכולת לרוכשם במחיר מוזל היא צורך קיומי של אוכלוסיות רחבות בישראל. פרסום צו ההרחבה הוא היפוכם של שוויון של תחרות הוגנת, מכיוון שהוא מטיל על העותרות גזירה כלכלית קשה, תוך שהוא שולל מהן להיערך מבעוד מועד לתנאים הכלכליים החדשים שצו ההרחבה יוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully