וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מעלה את ההמלצה למניית אגיס מ"החזק" ל"קנייה"

גולן פרידנפלד

3.1.2002 / 11:32

בבנק מעניקים לאגיס פרמיה של 16% מעל ההון העצמי שלה בגין פעילות המו"פ

בנק הפועלים מעלה את המלצתו למניית אגיס מ"החזק" ל"קנייה" ומציב לה מחיר יעד של 40 שקל, הגבוה בכ-16% ממחיר השוק. האנליסטית רקפת לויסון-אפטר סבורה כי החברה נסחרת כיום בשווי ההון העצמי שלה לעומת 3 השנים האחרונות, שבהן נסחרה בכ-15% מעל ההון העצמי שלה.

לויסון-אפטר מציינת כי אגיס ממתינה לאישור מה-FDA ל-3 מוצרים הצפויים להתקבל ברבעון הראשון של השנה. אחד מהם, מציינת אפטר (נגד קרחת) חסר משמעות כלכלית בשל כניסתם של מתחרים לשוק זה, ואילו השניים האחרים הינם בעלי קצב מכירות שנתי של כ-20 מיליון דולר, המאופיינים ברווחיות גולמית גבוה.

לויסון-אפטר מציינת כי השקעת המו"פ אצל אגיס היא צורך קיומי, לאור היעדר רווחיות בפעילות בשוק התרופות המקומי. על רקע עובדה זו צפויה שחיקה מהותית בתוצאותיה של אגיס בשנת 2002, כאשר פירות המו"פ צפויים להיראות בדו"חות 2003. אגיס פירסמה אזהרת רווח לפני כשבועיים ובה הודיעה כי 2002 עשויה להסתיים בהפסד. לויסון-אפטר סבורה אחרת, ומציינת כי במידה שיתקבלו האישורים המתאימים לתרופות, הרי שהיא לא מאמינה שהחברה תסיים את השנה בהפסד. במידה שלא יתקבלו האישורים, או שלאגיס לא תהיה ראשוניות בשוק עם התחליף הגנרי, אזי קיימת אפשרות לרישום של הפסד ב-2002.

לויסון-אפטר מציינת כי התבססה בהערכת השווי על ההון העצמי ולא על מכפיל ה-EBITDA בשל אי הוודאות לגבי סעיף זה. האנליסטית העניקה לחברה, אם כך, פרמיה של כ-16% על ההון העצמי שמיוחס לפעילות המו"פ של החברה. האנליסטית מציינת כי מדובר בפרמיה נמוכה יחסית על רקע הסיכונים ואי הוודאות לגבי קבלת האישורים הנדרשים. האנליסטית מציינת כי אם אגיס תקבל אישור FDA ראשונה מכל החברות הגנריות, היא תיהנה מתקופה בה היא תופסת נתח שוק של כ-60% כאשר מחיר התרופה הגנרית יורד רק בכ-30% לעומת מחיר התרופה המקורי.

מניית אגיס עולה כעת בכ-2% ומרכזת מחזור של כ-600 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully