וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקמה ועדה חדשה לבחינת התחרות בשוק הקווי: תקבע תעריפים לבזק ושימוש תחרותי בתשתית של החברה

אמיתי זיו

14.2.2010 / 20:02

ועדת חייק תפרסם המלצותיה תוך שנה מהיום; יכולה אף להמליץ על ביטול פיקוח התעריף לבזק



משרדי האוצר והתקשורת מכריזים עכשיו כי ניתן כתב מינוי לוועדה חדשה אשר נועדה לבחון את שוק התקשורת הנייחת (לא כולל סלולר). במרכז דיוניה של הוועדה: קביעת תעריפים חדשים לחברת בזק וקביעת נוסחה לשוק סיטונאי בתקשורת הנייחת.



בראש הוועדה יעמוד אמיר חייק שבעברו היה מנכ"ל משרד התמ"ת. סמכויותיה של הוועדה נרחבות באופן יחסי והיא רשאית לדון בכל התקשורת בישראל שאינה טלוויזיה רב ערוצית וסלולר, אך היא כן תעסוק בתשתית טלפוניה ואינטרנט.



היות ובזק היא מונופול בתחום הטלפוניה, נקבע כי ועדה ממשלתית תקבע את תעריפיה, אך ועדה כזו לא התכנסה מזה 6 שנים. ועדת חייק תדון במחירון חדש לבזק - או תמליץ על הצורך לבטל פיקוח בנושא.



מרחיק לכת יותר מכך: הוועדה צפויה להמליץ על שוק סיטונאי - היינו לחייב את בזק ו-hot למכור תשתית לא רק לצרכנים אלא גם לחברות כמו ספקיות האינטרנט. במקרה כזה לקוח יוכל לרכוש מנטוויז'ן, סמייל, בזק בינלאומי ופרטנר לא רק קישוריות אינטרנט אלא גם קו - שיימכר להן במחיר מוזל. רפרומה כזו כבר קרתה במרבית השווקים המתקדמים.



שר האוצר יובל שטייניץ אמר: "הגיעה השעה לבחון לעומק את ההסדרים בשוק הנייח כמו גם את שאלת קביעת התעריפים הסיטונאיים. אני תקווה שהוועדה תשכיל לתרגם את ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בתחום ואת הרחבת התחרות בו בכדי להפחית את התעריפים לצרכן".



שר התקשורת משה כחלון: "קביעת מתכונת השוק הסיטונאי ותמחור המקטעים השונים ברשת הגישה הנייחת לצד קביעת מבנה תעריפי בזק, יאפשרו לשחקנים נוספים להתחרות על הרשת הנייחת, הגברת התחרות תביא להוזלת המחירים לצרכן".



לוח הזמנים שנקבע לוועדה הוא שנה מהיום. היא תצטרך לקחת בחשבון ניסיון ממדינות אחרות, שינויים טכנולוגיים שארעו והמלצות וועדות קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully