וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיר ויתרה על מיליון שקל - פרויקט כביש 531 יבוטל בהסכמה

מאת אבי בר-אלי

15.2.2010 / 6:57

משרד האוצר יחזיר לשפיר ערבויות בנקאיות בהיקף של 34 מיליון שקל; יחודש המשא ומתן לפשרה בנתיב המהיר לתל אביב



>> זיכיון חברת שפיר הנדסה לביצוע פרויקט כביש הרוחב 531 והנחת מסילת השרון יבוטל בהסכמה - כך סוכם אתמול עקרונית בין משרד האוצר לשפיר. זאת, לאחר ששפיר ויתרה על סכום של מיליון שקל שחולט בידי המדינה לפני כחודשיים בעקבות אי-עמידתה בלוחות הזמנים לקידום הפרויקט. בעקבות כך, הסכים משרד האוצר להחזיר לידיה ערבויות זכיין שהפקידה בסך כ-34 מיליון שקל.



בסוף השבוע שעבר התפוצץ המשא ומתן בין הצדדים בגלל התנגדות שפיר לכל חילוט, מה שהביא את המדינה להודיע על ביטולו החד צדדי של הפרויקט ועל חילוט מלא של כל הערבויות הבנקאיות שהפקידה. ואולם כפי שפורסם ב-themarker, הוראת החילוט מיושמת בפועל רק בחלוף שבוע ימים - מה שהותיר סיכוי נוסף למשא ומתן בין הצדדים מאז.

בהסכם הפשרה נקבע כי שפיר תוותר באופן מיידי על הזיכיון, והמדינה תשיב את כתבי הערבויות הבנקאיות בתוך שלושה ימים מרגע חתימת ההסכם. עוד סיכמו הצדדים על היעדר תביעות זה כלפי זה בגין ביטול הפרויקט, וכן נקבע כי למדינה אין התנגדות כי שפיר תמכור את התכנון שביצעה עד כה בפרויקט לזכיין הבא.



משפיר הנדסה נמסר: "אנו שמחים כי הגענו להסכמות המקובלות על שני הצדדים. שפיר תוסיף להיות הגורם המוביל בשוק התשתיות במדינת ישראל".



כפי שנחשף בשבוע שעבר, החליטה המדינה על ביטול הסכם הזיכיון עם שפיר שנה וחצי לאחר שזכתה במכרז הממשלתי לביצוע הפרויקט בהיקף כולל של כ-2.4 מיליארד שקל. פרויקט כביש הרוחב 531 והנחת מסילת השרון אמור היה להיחנך ב-2012, אך נדחה בקיץ האחרון ב-10 חודשים בעקבות קשיי שפיר להגיע לסגירה פיננסית בפרויקט. במשרדי האוצר והתחבורה ידונו בקרוב בשתי חלופות: לפנות לחברת דניה סיבוס שסיימה את המכרז במקום השני, כדי שתבצע את הפרויקט תחת שפיר, או לחלופין לפרסם מכרז חדש לביצועו כפרויקט קבלני.



הסיכום הסופי על נוסח הפשרה בכביש 531 צפוי בימים הקרובים, ובכך תיסלל הדרך להשגת פשרה גם בפרויקט המקביל של שפיר - הנתיב המהיר לתל אביב. זאת, חודשיים לאחר ששפיר הגישה בקשה לאשר לה להכריז על ביטול הפרויקט - מהלך שגרר את הפסקת העבודות בפרויקט ופתיחת בוררות בין הצדדים.



כפי שפורסם ב-themarker, על פי מתווה הפשרה שיוצע בפרויקט זה תסכים המדינה לדחות את מועד סיום הפרויקט לאוקטובר 2010 וכן להגדיל את רשת הביטחון שתעניק המדינה לזכיינית ולמממנים בעקבות קיצור 600 מטר מתוואי הנתיב. זאת, בתמורה לדחיית האופציה שניתנה לשפיר לביצוע פרויקט הנתיב המהיר לירושלים וכן ויתורה של שפיר על הגשת תביעות עתידיות נגד המדינה גם בפרויקט זה. ואולם אם יתפוצץ מחר המשא ומתן בין הצדדים באשר לפרויקט המקביל בכביש 531, הרי שסיכויי הפשרה בפרויקט זה יפחתו משמעותית והצדדים ימשיכו בהליך הבוררות שהחל בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully