וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב הוציאה מגרש יוקרתי למכרז - אך הרוכשים יצטרכו לממן בדיקות ארכיאולוגיות לפני הבנייה

מאת שלומית צור

15.2.2010 / 6:57

קבוצות רכישה כבר התחילו לשווק את הפרויקט, הסמוך לגימנסיה הרצליה ומוערך ב-150 מיליון שקל, אך רשות העתיקות מחויבת לבצע במקום עבודות שצפויות לעכב את הבנייה



>> רוכשי המגרש שעיריית תל אביב מציעה למכירה סמוך לגימנסיה הרצליה בעיר - ששוויו מוערך ב-150 מיליון שקל - יצטרכו לממן חפירות ארכיאולוגיות במקום.

בדצמבר 2009 פירסמה עיריית תל אביב מכרז למכירת המגרש בפינת הרחובות בן שפרוט וגבעת המורה, שעליו קיימת תוכנית מאושרת למגדל מגורים בן 30 קומות ו-108 דירות. המיקום האטרקטיבי הביא להסתערות מצד קבוצות רכישה שזיהו את הפוטנציאל הגלום בפרויקט. אלא שהקרקע, בשטח של 15 דונם, מוכרזת כאתר עתיקות והערה על כך מופיעה בנסח הטאבו של המגרש. לפי חוק העתיקות, רשות העתיקות מחויבת לבצע במקום עבודות שצפויות לעכב את הפרויקט ואת מימונן מחויב לשאת היזם, או במקרה זה, חברי הקבוצה.



ואולם קבוצות הנדל"ן אקרו נדל"ן וקנדה ישראל, הפועלות במשותף, כבר הודיעו כי החלו לשווק את הפרויקט שייקרא מגדל הגימנסיה ויתנשא לגובה 29 קומות. חברת סגולה נדל"ן הודיעה אף היא כי היא מתמודדת במכרז, והחלה לשווק פרויקט בשם 2b, מגדל מגורים בן 27 קומות, ומציעה דירות 3-5 חדרים החל ב-2 מיליון שקל.



לדברי שמאי המקרקעין שאול ויסמן, אם יתגלו במתחם עתיקות במהלך החפירות הרי שמלבד עיכוב בפרויקט, גם עלויות מימון הפרויקט עלולות להשתנות ולעלות. "אם תתגלה בעיה של עתיקות, חברי קבוצות הרכישה עלולים למצוא עצמם נושאים בעלויות גבוהות מאוד - זאת בניגוד ליזם שמגיש הצעה לפרויקט ולוקח מראש תסריט כזה בחשבון", מזהיר ויסמן.



ברשות העתיקות מסבירים כי ההערה בדבר העתיקות אינה הערת אזהרה ואינה מונעת קבלת היתר לביצוע פעולות, אך משמעותה כי מדובר באתר עתיקות וכי חובה על המתעניין בה לפעול לפי חוק העתיקות. "הרשות מתנה ביצוע פעולות פיתוח בקרקע, בביצוע חפירות ארכיאולוגיות שמטרתן להציל את העתיקות ולתעד את הממצא הארכיאולוגי טרם הריסתו על ידי פעולות הפיתוח", אומר עו"ד רדואן בדחי, היועץ המשפטי של הרשות.



לדבריו, "אם לא מתגלים ממצאים בעלי חשיבות מדעית והיסטורית גדולה, רשות העתיקות משחררת את השטח לפיתוח".



"אם קבוצות הרכישה לא שמו בצד סכום המיועד למימון הנושא הזה, הרי שהמחירים שהוצעו לחברי הקבוצה עשויים להשתנות", מזהיר ויסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully