וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהטלפון נהפך לחכם מדי

מאת קייטי הפנר

15.2.2010 / 6:57

רבים מעשרות אלפי היישומים של האייפון נותרים ללא שימוש



ניו יורק טיימס



>> אם האייפון של קרוליין קואה היה דומה לארון שלה, שבו היא מחזיקה עשרות זוגות נעליים, היו בו יישומים על גבי יישומים. אבל האייפון שלה כמעט ריק.

מאז שקנתה אותו לפני כמעט שנה, קואה, 27, שעובדת בחברת נסיעות בסן פרנסיסקו, הורידה בדיוק חמישה יישומים. ואף כי בארבעה מהם היא משתמשת באופן כמעט "דתי", לדבריה, המועדפים עליה הם פנדורה, שירות הרדיו המקוון, ושאזם, מזהה המוסיקה - והם בסיסיים בדיוק כמו נעלי עקב שחורות.



זה היה בסדר גמור מבחינתה, עד שמצאה את עצמה עם חברים שהתגאו במערך מרשים של יישומים במכשירי האייפון שלהם. כשאחד מחבריה בעלי האייפון ביקש ממנה להראות לו את היישומים שלה, התערער הביטחון העצמי שלה. "אמרתי לו, 'אוקיי, עכשיו רשמית אני מרגישה כמו לוזרית'", היא סיפרה. קואה אינה יוצאת מהכלל. בעל מכשיר אייפון ממוצע משתמש ב-5-10 יישומים באופן קבוע, לפי פלארי, חברת מחקר שחוקרת מגמות בתחום הסלולר. זאת, למרות שפע אדיר של יישומים קיימים: כ-140 אלף ומספרם גדל והולך.



לא שונים ממנויי הכבלים



הדור הבא של משתמשי הגאדג'טים עשוי לשנות זאת, אך לעת עתה ברור שאנשים מעדיפים פחות ברירות, וכי הם חגים בהתמדה סביב מספר קטן של יישומים שהם אוהבים. בעלי אייפון אינם שונים ממנויי הכבלים שיכולים לבחור מתוך מאות ערוצים ובסופו של דבר צופים בקביעות רק בחמישה או שישה מתוכם.



אז על כל בעל אייפון נלהב שמעמיס על המכשיר שלו תוכנות שונות ומשונות שצופות מטחי אסטרואידים, יש משתמשים רבים הדומים לקרוליין קואה, שלעתים נדירות נודדים מהתחומים המוכרים להם. מרביתם טוענים כי הם עסוקים מדי, עצלנים מדי או פשוט מתבלבלים משפע האפשרויות הקיימות.



"אני חושבת שאני אמורה לרצות יותר יישומים ממה שיש לי", אמרה ג'ולי גראהם, פסיכולוגית מסן פרנסיסקו. "יש תחושה שאני מחמיצה משהו שלא ידעתי שאני צריכה". גראהם, 50, אמרה כי חבריה היו המומים כשהודתה כי היא לא הצליחה להוריד את אורבן ספון, יישום ביקורות על מסעדות. כעת היישום מותקן באייפון שלה, אך היא משתמשת בו רק לעתים נדירות. "אין לי זמן", היא אמרה.



מאז שהושקו היישומים ב-2008, יריבות כגון פאלם, מיקרוסופט, גוגל ו-rim מיהרו להשיק קטלוג משלהן ליישומים לסלולר. מסקר של משתמשי אייפון, אייפוד טאץ' ואנדרואיד שנערך ביולי 2009 על ידי אדמוד, רשת פרסום שמסייעת לאנשים לקדם את היישומים שלהם לטלפונים חכמים, עולה כי אנשים מגלים יישומים לרוב כשהם גולשים בחנויות היישומים. ולמרות שחנות itunes עמוסה בהצעות, אנשים נוטים לבחור בפופולריות ביותר.



אייפון עמוס במשחקים



בצד השני של קשת משתמשי היישומים נמצא פיל מינסיאן, 18, סטודנט באוניברסיטת פרדיו שבאינדיאנה. מינסיאן אמר כי האייפון שלו עמוס במשחקים, ביניהם משחקי מירוצים, פוקר וכמה פאזלים. הוא אמר כי על אף שמרבית המשחקים ניתנים להורדה בחינם, הוא משלם כ-15 דולר בחודש עבור יישומים בתשלום.



מינסיאן אמר כי הוא סבור שאנשים שלא מורידים שפע של יישומים לאייפון מחמיצים משהו. "אם אנשים יקדישו לכך זמן, הם בטוח ימצאו יישומים שהם אוהבים, ושיעזרו להם בחיי היומיום", הוא אמר. בעזרת - ניחשתם נכון - יישום למציאת יישומים, הוא מצא את היישום של ערוץ מזג האוויר, שעדיף בעיניו מיישום מזג האוויר שמגיע עם האייפון.



לסיימון סינק, 36, יועץ מנהיגות וניהול בניו יורק, יש 130 יישומים באייפון, והוא צבר אותם תוך שימוש באסטרטגיה בדוקה ומוכחת. בכל לילה, סיפר סינק, הוא נכנס לחנות itunes כדי לבדוק את היישומים הפופולריים ביותר. "אם משהו נראה מעניין, אני בודק אם יש גרסה חינמית שלו לבדיקה", הוא אמר. הוא גם בוחן את מספר הכוכבים שזוכה לו היישום. אם יותר מ-5,000 איש הורידו את היישום, ו-60% העניקו לו ציון מקסימלי של חמישה כוכבים, סינק מוריד את היישום. "אני מוכן אפילו לשלם על זה, גם אם זה יותר מ-99 סנט", הוא אומר.



לפעמים יוצא סינק להרפתקאות, ומחפש יישומים על ידי הזנת מלים אקראיות בתיבת החיפוש. הזנת המלה "מוח" הניבה את אחד היישומים החביבים עליו, תוכנית חינמית ואלגנטית בשם "3d brain". ג'ון קונולי, מפיק מדיה שיצר את התוכנה עבור מעבדת דולן לרנינג סנטר מניו יורק, אמר כי הוא מאושר לשמוע שסינק הוריד את היישום, שנמצא בשימוש על ידי מורים וסטודנטים למדעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully