וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדידת הטראפיק באתרים שוב מתעכבת: הפעם מחכים לאישור רשות ההגבלים

מאת איילה צורף

15.2.2010 / 6:57

המכרז למדידת התעבורה באתרי אינטרנט ישראליים הוכרע כבר לפני שנתיים. גורמים ברשות ההגבלים: האישור אינו מובן מאליו



>> מדידת היקפי התעבורה של אתרי האינטרנט מתעכבת בגלל היעדר אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד משרדי הפרסום ומי שינהל את תהליך המדידה, על הממונה לאשר כי המדידה אינה נחשבת הסדר כובל.

"פנינו לממונה על ההגבלים לפני כחודשיים כדי לקבל את אישורה להוציא את המדידה לדרך, מבלי שהדבר יחשב להסדר כובל", אומר בראון. "בחודשיים האחרונים נשאלנו כמה שאלות והתבקשנו להציג הבהרות בפני אנשי הממונה, וכך עשינו. להערכתי, האישור יגיע כבר בשבועות הקרובים, משום שמדובר בוועדה שמודדת טראפיק (תעבורה) באינטרנט, בדומה למדידת הרייטינג בטלוויזיה".



מרשות ההגבלים נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה וטרם התקבלה החלטה. גורמים ברשות אמרו שמתן האישור אינו מובן מאליו, וכי מדובר בבדיקה מעמיקה של הנושא.



האיגוד תיכנן להוציא את המדידה לדרך כבר בינואר, יותר משנתיים וחצי לאחר שהוחלט על יציאה למכרז בעניין ושנתיים לאחר שנבחרה הזוכה - חברת גמיוס.



החברה שהגיעה לשלב הגמר, והפסידה לגמיוס, היא נילסן נט רייטינגס, של חברת נילסן העולמית. החברה זכתה עד כה בלא מעט מכרזים בעולם בתחום זה. גמיוס גברה על נילסן, tns/טלסקר וקומסקור, וההערכות היו כי הצעתה היתה נמוכה בכ-200 אלף דולר בשנה מההצעות של המתחרות. על פי אותן הערכות, ההצעה של נילסן אז היתה הגבוהה ביותר.



tns/טלסקר עורכת כיום את סקרי tim למדידת רמת החשיפה של האתרים, שצפוי להיפגע עם תחילת המדידה של גמיוס. בדצמבר 2007 נבחרה גמיוס, המיוצגת בישראל על ידי ארז בהט ו-market watch שבבעלות אבינועם ברוג, לספק נתוני רייטינג לאתרי האינטרנט בישראל. המטרה היתה לייצר אחידות במדידת התעבורה באתרי האינטרנט בישראל. מטרה נוספת היתה לייצר מאגר נתונים מעמיק יותר על אודות הגולש הישראלי והרגלי הגלישה שלו.



לאחר התחלת המדידה, יוכלו האתרים, המפרסמים ומשרדי הפרסום לדעת מה המאפיינים של הרגלי הגלישה בכל אתר ואתר (מאלה שחברים באיגוד ולוקחים חלק במדידה): גילי הגולשים, המין שלהם, נתונים גיאוגרפיים, הצלבת הרגלי גלישה וכדומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully