וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים שהורשע בשוחד ירצה רק עבודות לתועלת הציבור

מאת עמית בן-ארויה

15.2.2010 / 6:57

עונשו הוקל במסגרת עסקת טיעון ולאחר שחשף שחיתות שבה היה מעורב הוגו שלמן, תובע במס הכנסה, בין 2004 ל-2005



>> 350 שעות עבודה לתועלת הציבור, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקל - אלה העונשים שנגזרו באחרונה על איש עסקים שהורשע במתן שוחד לעורך דין שעבד כתובע במס הכנסה. הסיבה המרכזית לעונש הקל נעוצה בכך שהנאשם הוא שחשף את הפעילות העבריינית במס הכנסה.

ב-2007 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שנתיים וחצי מאסר בפועל על עו"ד הוגו שלמן, תובע לשעבר במס הכנסה, בגין עבירות שוחד, הדחה בחקירה, גניבה בידי עובד ציבור והפרת אמונים בשנים 2004-2005. רישיון עריכת הדין שלו נשלל לצמיתות. בין השאר גבה שלמן כספים בתמורה להבטחות לסגירת תיקים פליליים.



לאחר ההרשעה התגלה מקרה שוחד נוסף שבו היה שלמן מעורב והוגש כתב אישום נוסף. מכתב האישום המקורי עלה כי שלמן, בהיותו תובע, ניהל משפט מס נגד בעל עסק לטקסטיל. איש העסקים העביר לשלמן 10,000 שקל במעטפה בתמורה להבטחה לסגור את התיק נגדו. מאוחר יותר מסר האיש למשטרה קלטת שמפלילה את שניהם. בגין פרשה זו ספג שלמן שנת מאסר נוספת בבית משפט השלום בתל אביב.



איש העסקים שחשף את השחיתות ופרקליטות תל אביב הגיעו להסדר טיעון מקל בו הודה הנאשם בעבירת השוחד. בשונה מכתב האישום המקורי, מצוין כי מסר את הכסף כשוחד לשלמן בעד פעולה הקשורה בתפקיד ללא פירוט.



באת כוח הנאשם, עו"ד הילה נאווי, הדגישה בשלב הטיעונים לעונש את העובדה שמרשה פותה על יד שלמן לבצע את העבירה לאחר שעסקיו נקלעו לקשיים, כששלמן מציג בפניו מצג שלפיו הוא עלול למצוא עצמו בכלא בשל עבירת המס.



"שוכנעתי בסופו של יום לכבד את ההסדר, בעיקר כדי לעודד חשיפת שחיתויות מהסוג בו היה מעורב מקבל השוחד, נוכח חשיפת הפרשה על ידי הנאשם", פסקה שופטת השלום הדסה נאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully