וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה של פרסוויי: לשווק מוצרים למובילי הדעה

אמיתי זיו

15.2.2010 / 6:57

ישראלים ב-GSMA



>> "הפסיקו את השיווק. תקציבי השיווק שלכם נופלים על אוזניים אטומות" - כך כתב אלרי פפר, המנכ"ל של חברת פרסוויי (pursway) הישראלית, בבלוג של החברה.

פפר הרחיב במאמר על הקושי של אנשי שיווק להגיע לקהלי היעד שלהם כיום, לאור כניסתם של מוצרים המסננים פרסומות לבתי הצרכנים, כמו ממיר yes max או תוכנות החוסמות פרסומות בדפדפנים.



פרסוויי (לשעבר datanetis) מנסה לפתור בעיה זו דרך פנייה למי שהיא מגדירה "מובילי דעה חברתיים". היא מאפשרת ללקוחותיה לפנות אליהם באופן ממוקד, החברה תציג את השירות שלה, הפועל בתחום שהחברה מכנה influencer marketing, בתערוכת gsma בברצלונה.



"אנשים מקשיבים לחברים שלהם הרבה יותר מאשר לשיווק, ואנחנו מצאנו את הדרך לגשר על הפער. מה שהחברה עושה הוא לזהות במאגרי הנתונים של כל חברה לקוחות שהם מובילי דעה חברתיים, ואז החברה יכולה לפנות אליהם עם הצעות שיווקיות או תמחיריות חדשות", מסביר פפר. "עשינו פעילות כזו באירופה וגילינו שכל מוביל דעה מביא אתו עוד 3.5 אנשים, מתוכם 35% אנשים שמעולם לא הגיבו למסר שיווקי כלשהו. זה עובד גם הפוך, כי כל מוביל דעה שנוטש חברה לוקח אתו שלושה-ארבעה אנשים אחרים".



מקימי החברה הם מתמטיקאים יוצאי יחידות מודיעין. הם פיתחו אלגוריתמים שיודעים לזהות דפוסי שימוש של מובילי דעה: למשל, הם הראשונים שמתקשרים ומתעניינים במוצרים חדשים שמשיקה החברה, ופרסוויי גם יודעת למפות את הקשרים החברתיים הרחבים שלהם. החברה הוקמה ב-2005 והיתה בגראז' עד 2008. מאז היא צברה לקוחות.



בתחום הטלקום החברה עובדת עם כמות לא קטנה של מפעילות וודאפון באירופה, וכן עם מספר מפעילות של אורנג' בעולם. בישראל, סלקום היא לקוחה שלה ולחברה גם לקוחות גם מתחומים אחרים כמו הפיננסים והמלונאות.



פרסוויי יוצאת דופן בנוף הסטארט-אפ הישראלי, החברה לא גייסה בשלבי הקמתה כספים מקרנות הון סיכון ולכן עברה לרווחיות עם תחילת פעילותה, עם מחזור שמוערך במיליוני דולרים ב-2009.



בפרסוויי עובדים כעת 30 עובדיםץ החברה מעוניינת להגדיל את מצבת כוח האדם ולגייס עובדים חדשים ולמטרה זו היא הודיעה בשבוע שעבר על סבב גיוס כספים ראשון בסך 6 מיליון דולר מקרן ההון סיכון בטרי ונצ'רס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully