וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר זמנם של יצרני הברזלים

אמיר טייג

15.2.2010 / 6:57

התחרות בסלולר נודדת מהמכשירים אל מערכות ההפעלה. גוגל היא המועמדת לניצחון



>> באופן מסורתי, תערוכת gsma בברצלונה היא נחלתם של יצרני הברזלים. של המהנדסים, המפתחים, וכל האנשים המעונבים אשר יצרו יש מאין את תעשיית הסלולר והפכו אותה לאחת מיצרניות התשואה הפנומנליות של העשור האחרון.



אך תעשיית הסלולר העולמית משתנה. הפרדיגמות הישנות, בהן הלקוח היה שבוי בידי מפעילות הסלולר ויצרני המכשירים, מתמסמסת בשנתיים האחרונות, מאז בא לעולם המכשיר ששינה את חוקי המשחק - האייפון של אפל. תעשיית הסלולר מתרככת, כאשר מקור החדשנות יוצא מידיהם של מהנדסי הברזלים ועובר ליצרני התוכנה והתוכן.

הסממן העיקרי למגמה זו היא העובדה כי מכשירי הסלולר הולכים והופכים לגנריים. כל היצרנים אימצו את המודל של אפל הכולל מכשיר עם מסך מגע גדול, ומרבית המכשירים המתקדמים שיוצגו בתערוכה כוללים רכיבי חומרה כמעט זהים. במשך יותר משנתיים מנסים כולם להתיישר עם אפל, וכנראה שיצליחו בכך בעתיד הקרוב. ככל שהמכשירים יהפכו לגנריים יותר, כך תנדוד זירת התחרות החשובה מתחום המכשירים לתחום מערכות ההפעלה.



הבאזז העיקרי בתערוכה הנוכחית ירוכז סביב שלוש מערכות הפעלה: אנדרואיד של גוגל, ווינדוס 7 של מיקרוסופט וסימביאן של נוקיה. שלוש מערכות ההפעלה צפויות לנסות ולערער את ההובלה והחדשנות של אפל. ברור כי מוקדם לקבוע מי תנצח בזירה זו, אך בהתאם לצפוי בתערוכה השנה, הפייבוריטית היא ללא ספק גוגל.



אם לפני שנתיים הוצגה מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מכשיר דמה בודד, בתערוכה השנה צפויים להופיע כ-50 מכשירים שונים עם מערכת הפעלה זו. על פי חברת המחקר גרטנר, ב-2008 תפס האנדרואיד 0.8% מנתח המכשירים שנמכרו, ב-2009 עלה נתח השוק של המערכות ל-4.5% וב-2012 הוא צפוי לזנק ל-14.5%. גם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט צפויה לצמוח מנתח של 9% ב-2009 לכ-13% ב-2012. מנגד, צופה גרטנר כי נתח השוק של סימביאן מבית נוקיה יירד עד 2012 ל-39%, לאחר שכבר שלט ב-2008 בכ-56% מהשוק.



תחזיות אלה מצביעות על ניתוק גובר והולך בין יצרן מכשיר הסלולר ובין מערכות ההפעלה. נוקיה לא תוכל לאורך זמן לכפות על משתמשיה מערכת הפעלה קניינית שלה. מערכות ההפעלה הפתוחות, שמייצרות סביבן אקו-סיסטם של אפליקציות עצמאיות, הן מערכות ההפעלה העתידיות בשוק מכשירי הסלולר, שמקבל סממנים של עולם המחשוב הביתי.



מגמה זו תחזק שוב את כוחו של הצרכן, על חשבון כוחם של מפעלי הסלולר ויצרני המכשירים. אפל תמשיך כנראה להיות היוצא מהכלל אשר יעיד על הכלל, ולמכור באריזה אחת תוכנה וחומרה, כפי שהיא עושה מאז ומעולם ב-pc.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully