וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה שלכם יכולה לסייע להאיטי

מאת טימותי אוגדן

15.2.2010 / 6:57

החדשות והתמונות המגיעות מאזורי אסון שוברות לב. לחברות ולארגונים יש יכולת ומחויבות לגבש אסטרטגיה להגשת סיוע



>> החדשות והתמונות המגיעות מהאיטי שוברות לב. אנשים וחברות רבות תורמים כסף, בעוד שאחרים תוהים כיצד יוכלו לעזור. חברות המנסות לברר מהי הדרך הטובה ביותר לתרום, צריכות לזכור שיש להן את היכולת ואת המחויבות לתרום לצדקה באופן אסטרטגי. הנה כמה דרכים ועקרונות שעסקים וחברות יכולים ליישם בנוגע להענקת תרומות לאחר אסון:

1. אל תתרמו למאמצי החילוץ - כספי תרומות לפעולות החילוץ הם הכרחיים לחלוטין בטווח הקצר, אך מדובר רק בחלק אחד מתהליך שיקום ארוך. עד שהכסף שיועד לחילוץ מגיע לחשבונות הבנק של ארגוני הצדקה, עובדי הסיוע כבר עברו למטלה הקשה והיקרה בהרבה של הבנייה מחדש. במקום לתרום לסיוע לנפגעי האסון בהאיטי, הפנו את התרומות כך שיגדילו את הכסף והציוד שיהיו זמינים עבור סוכנויות החילוץ בשבועות הקרובים. כך יהיו אנשי הסיוע מוכנים להגיב באופן מיידי לאסון הבא.



2. תרמו רק לארגונים בעלי ניסיון - אם אתם חשים שאתם חייבים לסייע בהאיטי או בכל מקום אחר, ודאו שאתם מעניקים את כספכם לארגון בעל ניסיון נרחב, עם עובדים שכבר פועלים במדינה. ההיכרות המוקדמת שלהם עם הקהילות, עם הנורמות התרבותיות ועם דינמיקת הכוח במדינה היא יקרה מפז.



3. תנו רק כסף - מתנות אולי נראות כמו דרך שימושית ומושכת לתרום, אך הן נוטות לגרום לבעיות לוגיסטיות שמפחיתות במידה רבה את ערכן. כסף נותן לאנשים בשטח את היכולת לנהוג בגמישות, בהתאם לצורכיהם באותו הרגע. אם יש פריטים שאתם משוכנעים שיוכלו לשמש לטובה, כמו חומרי בנייה או מחשבים, שאלו את הארגון שלו אתם תורמים כיצד ניתן לעשות שימוש במה שאתם מעוניינים להעניק.



4. חשבו על העתיד - זמן רב לאחר שהתקשורת תעבור לעסוק בנושא אחר וצורכי הסיוע המיידיים של תושבי אזור האסון יטופלו, הם עדיין יצטרכו לשקם את חייהם. הארגון שלכם יכול לסייע בתרומות שיהיו שוות ערך לסכום שתרמו עובדיכם ולקוחותיהם למאמצי החילוץ המידיים, בתוך שישה עד שמונה חודשים. אז כבר יהיה ברור אילו תחומים זקוקים לסיוע ויהיה לכם זמן לדון עם ארגוני הצדקה כדי להבטיח שבתרומותיכם ייעשה השימוש הטוב ביותר.



-



הכותב הוא שותף בכיר בחברת סונה פרטנרס ועורך המגזין המקוון "פילנתרופי אקשן", המיועד לפילנתרופים בעלי אמצעים



-



הסוגיה: איך יכולות חברות לסייע לאזורי אסון?



הפתרון: קודם כל לפתח מודעות לנחיצות הסיוע ולמחויבות של חברה מסחרית לעזור



הדרך: לא לתרום בשלב החילוץ אלא בשלבים מאוחרים יותר, להעביר כסף - ורק לארגונים מוכרים ובעלי ניסיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully