וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין של המתחרה קרס - וחלל תקשורת נכנסה לוואקום

מאת נועם בר

15.2.2010 / 6:57

תקלה אצל ענקית הלוויינים אינטלסאט השאירה את לקוחות החברה באפריקה והמזה"ת ללא שירותים. חלל תקשורת הציעה שירותים חלופיים וזכתה בלקוחות של 5 מיליון דולר בשנה



>> בתחילת פברואר אירעה תקלה פתאומית בלוויין של ענקית הלוויינים הבינלאומית אינטלסאט. בתגובה, חברת אינטלסט הודיעה ללקוחות הלוויין שנפגע, שממוקמים בין היתר באפריקה ובמזרח התיכון, כי היא פועלת כדי לספק להם שירותי שידור חלופיים.



יומיים לפני שהתקלה קרתה, בתזמון מופלא, הגיע הלוויין עמוס 5i של חברת הלוויין הישראלית חלל תקשורת לנקודת השמים המתוכננת לו - מעל אפריקה. לנוכח התקלה מיהרה חלל תקשורת לנצל את המצב ולהציע את שירותיה ללקוחות של אינטלסט 4, הנמצאים ביבשת אפריקה, יבשת המכוסה בידי עמוס 5i.

התקלה הניבה לחלל תקשורת עד כה לקוחות בהיקף של מעל 5 מיליון דולר בשנה. "הלוויין של אינטלסאט פעל חלקית באזור שלנו ואנחנו מנסים לנצל את המצב עד כמה שאפשר. בינתיים עברו אלינו כמה משתמשים של אינטלסאט, המכניסים לעמוס 5i יחד יותר מ-5 מיליון דולר בשנה. לא מדובר במשהו זמני, הם עוברים אלינו לגמרי", אמר מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק.



הלוויין אינטלסאט 4 תוכנן לצאת מפעולה בהמשך 2010, כך שאינטלסאט תיכננה להעביר במהלך השנה את המשתמשים בו ללוויין חדש שיוקצה לכך. לפני התקלה האחרונה אירעו בלוויין של אינטלסאט תקלות אחרות במערכות הבקרה, שגרמו לו בחודשים האחרונים לפעול באמצעות מערכת הגיבוי שלו בלבד.



עמוס 5i הגיע בינואר לנקודת השמים 17 מעלות מזרח, מיקום שבו אמור לשהות בעתיד הלוויין עמוס 5, שישוגר במחצית הראשונה של 2011. את עמוס 5i שכרה חלל כדי להתחיל לספק שירותי תקשורת ללקוחות של עמוס 5 הממתינים לשיגורו. הקיבולת של עמוס 5i קטנה בשליש מזו המתוכננת לעמוס 5. "נכון להיום יש כבר ארבעה לקוחות פעילים בעמוס 5i ועוד שלושה לקוחות שיעלו בקרוב. ההכנסות מכך מסתכמות ביותר מ-10 מיליון שקל בשנה. כל הלקוחות האלה יעברו בעתיד לעמוס 5. הרעיון הוא לשגר את עמוס 5 כשהוא כבר בתפוסה מלאה", אמר פולק.



את עמוס 5 הזמינה חלל תקשורת מחברת iss הרוסית תמורת 150 מיליון דולר. את המימון השיגה חלל תקשורת באמצעות הלוואה של 140 מיליון דולר שקיבלה מחברת הביטוח מגדל ומקרן הפנסיה עמיתים. מימון נוסף השיגה בשבועות האחרונים, כשהקצתה 8.3% מהונה למשקיעים מוסדיים תמורת 75 מיליון שקל.



לפני כמה שבועות חתמה חלל תקשורת על חוזה בהיקף של 47 מיליון דולר להספקת שירותי תקשורת בעמוס 5 למשך שש שנים. בחברה ציינו אז כי חלקו של ההסכם הזה הוא כ-10% מכושר הקיבולת של הלוויין המתוכנן.



אינטלסאט וחברת הלוויינים הישראלית נפגשו בעבר. באמצע 2009 מכרה חלל תקשורת לאינטלסאט את הלוויין עמוס 1, שסיים את חייו. אינטלסאט קנתה את עמוס 1 כ"גרוטאת חלל" והוא צפוי לתפוס לה נקודת שמים מסוימת בחלל עד שהיא תשגר לשם לוויין חדש פעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully