וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 חודשים, אפס השקעות ודמי ניהול של יותר מ-10 מיליון שקל

מאת שרון שפורר

15.2.2010 / 6:57

קרן המנוף KCPS מחויבת להשקיע 260 מיליון שקל בתוך ארבעה חודשים, ולא - תפסיד חלק מדמי הניהול שביכולתה לגבות



>> שמונה חודשים חלפו מאז הוקמה קרן המנוף של בית ההשקעות kcps שגייסה 1.3 מיליארד שקל. שמונה חודשים חלפו, והקרן עדיין לא ביצעה אפילו השקעה אחת. לפי מסמכי ההתאגדות של קרנות המנוף, הקרנות מחויבות להשקיע 20% מהיקפן בתוך שנה, ולא - דמי הניהול של מנהלי הקרן יירדו מ-1% ל-0.8%.



kcps - שעם מנהליה נמנים יוסי דאובר וצבי פורמן, שניהם בכירים לשעבר בבנק הפועלים, וגבי לב - מנהלת 1.3 מיליארד שקל. כלומר, עליה לבצע השקעות בהיקף של כ-260 מיליון שקל, כדי שדמי הניהול שלה לא יקוזזו. משמעות הקיזוז של 0.2% היא ירידה בדמי הניהול - מ-13 מיליון שקל ל-10.4 מיליון שקל. מנהלי הקרן שלא הציגו השקעות עד כה אמנם יקבלו על חוסר העשייה 10.4 מיליון שקל - ובכל זאת, קיזוז של 2.6 מיליון שקל הוא עדיין קיזוז כואב.

הקרן כמעט שהצליחה להתקדם אל היעד בעקבות עסקה שעליה חתמה להעמדת אשראי של 120 מיליון שקל לחברת חנן מור, אלא שלאחרונה עלתה העסקה על שרטון, וחנן מור פנתה לגייס אשראי בשוק ההון. הקרן מצויה בהליכים להעמדת אשראי לחברת משכנות כלל עם קרן בראשית, אך עסקה זו עדיין לא נחתמה.



קרנות המנוף הוקמו ביוזמת המדינה ב-2009. לצד kcps קמו שתי קרנות נוספות - בראשית ואוריגו. בראשית, שהיקפה - הגדול מהשלוש - מסתכם ב-2 מיליארד שקל, השקיעה 600 מיליון שקל. אוריגו ביצעה השקעות בהיקף של כ-150 מיליון שקל וקרובה לביצוע השקעה נוספת המקרבת אותה לעמידה בהתחייבויותיה.



עד כה ביצעו קרנות המנוף בעיקר השקעות בחברות נדל"ן או בחברות יציבות שכלל אינן זקוקות לסיוע. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא ההשקעה של קרן בראשית בחברת גילץ של רוני בירם וגיל דויטש שרחוקה מקשיי מימון.



בשוק ההון מתחו ביקורת חריפה על הקרנות, ובעיקר על כך שהמדינה אינה צריכה לסבסד השקעות בחברות שאין להן קשיי אשראי, ואינה צריכה לסבסד דמי ניהול גבוהים למנהלי הקרנות על השקעות שבמהותן דומות להשקעות של קרן השקעות פרטית. כעת נחשף עוד חור במנגנון קרנות המנוף, שהגו במשרד חשב הכללי באוצר, כאשר קרן כמו kcps, שלא עשתה דבר בכסף שגייסה, ובכלל זה בכסף של המדינה, תקבל דמי ניהול גבוהים.



קרנות המנוף גייסו כ-4.5 מיליארד שקל - כ-1.1 מיליארד שקל מהמדינה והשאר ממשקיעים מוסדיים. בשנה הראשונה לקיומן של הקרנות מקבלים מנהליהן דמי ניהול של 1% - אם עמדו ביעד ההשקעה של 20% מהיקף הקרן, ו-0.8% - אם לא עמדו ביעד זה. מדובר בדמי ניהול לשלוש הקרנות שינועו בין 40 מיליון שקל ל-45 מיליון שקל.



בשנה השנייה לפעילותן - כלומר, זו שתתחיל באמצע 2010 - יהיה על הקרנות להגיע להיקף השקעה, המהווה 45% מהיקף הקרן. קרן שלא תעמוד בהתחייבות זו - לא תוכל לבצע השקעות חדשות.



מ-kcps נמסר בתגובה: "הקרן תמשיך לבדוק ולבצע השקעות לטובת האינטרסים של המשקיעים בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully