וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרישה: התחייבותן של מדינות אירופה להבטיח את יציבות גוש היורו היא מספקת

סוכנויות הידיעות

15.2.2010 / 8:33

מנהיגי אירופה התחייבו לתמוך ביוון, אך לא הודיעו על סיוע כספי; היום נפגשים שרי האוצר של גוש היורו



התחייבותן של מדינות אירופה לסייע ליוון במקרה הצורך ולהבטיח את יציבות גוש היורו היא מספקת, כך אמר יו"ר הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה.



"יוון חייבת לתקן את מה שנעשה בעבר", אמר טרישה בראיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית lci. מדיניות ההוצאות של יוון היתה "בלתי נסבלת, ולא היה צריך לסבול אותה", הוסיף.



ביום חמישי התחייבו בכירי האיחוד האירופי לסייע ליוון במקרה הצורך, אולם לא הודיעו על סיוע כספי ליוון או ערבויות לאג"ח הממשלתיות של המדינה. "חברות גוש היורו יהיה מוכנות לנקוט בפעולה נחושה ומתואמת, במקרה הצורך, כדי להגן על היציבות הפיננסית של גוש היורו כולו", אמר נשיא האיחוד האירופי, הרמן ואן רומפוי, במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל.



היום נפגשים שרי האוצר של 16 מדינות גוש היורו בבריסל, על מנת להמשיך ולדון במצב.



חששות בנוגע לחדלות פרעון של יוון הובילו את היורו לירידה של 9% מאז נובמבר. יוון, המהווה 2.7% מהתמ"ג של גוש היורו, ששוויו כ-13 טריליון דולר, סבלה ב-2009 מגירעון בגובה 12.7% מהתמ"ג שלה, הגבוה ביותר בהיסטוריה של גוש היורו, ויותר מפי ארבעה מהמגבלה של האיחוד האירופי, אשר עומדת על 3% מהתמ"ג.



בנוגע למדינות נוספות באירופה אשר סובלות מגירעונות וחובות, כמו ספרד, אמר טרישה כי כל מדינות גוש היורו צריכות לעמוד בתוכניות התקציב שלהן.



"כרגע יש לנו בעיה ספציפית עם יוון, אולם למדינות אחרות יש תוכניות והן חייבות להיות מיושמות", אמר. "מה שחשוב הוא שכל ראשי המדינות והממשלות אמרו שהם יעשו מה שדרוש להבטחת יציבותו של גוש היורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully