וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנית הכרמל רוכשת מצנורות 22% נוספים ממתקן ההתפלה בפלמחים תמורת 61 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

15.2.2010 / 11:56

ההחזקות של גרנית במפעילת המתקן עלו ל-72% לאחר רכישת חלקה של אוסיף בספטמבר



, מבעלות מתקן ההתפלה בפלמחים, רוכשת את חלקה של חברת , מקבוצת גרנית אגרו (22%) בחברת דרך הים התפלה תמורת כ-61.3 מיליון שקל. עסקה זו מצטרפת לרכישת 22.1% ממניות אוסיף בפרויקט בספטמבר 2009. לאחר המהלך, תחזיק גרנית הכרמל בכ-72.1% ממניות מתקן ההתפלה, לצד החזקה של 27.9% על ידי תה"ל מקבוצת קרדן.



בצנורות מסבירים כי עסקת המכירה נובעת מרצונם להתמקד בשדרוג יכולות הייצור העצמית. בני שריג יו"ר צינורות, מסביר כי "ההתמקדות בפעילות הליבה תייעל את השימוש במשאבי החברה".



מוטי דבי, סגן יו"ר פעיל של מסביר כי "לאחר חשיבה אסטרטגית שהתקיימה בקבוצה הוחלט כי צינורות תתמקד בעת הזו בליבת העסקים המרכזית של החברה, תחום אספקת צנרת וביצוע עבודות פריסה של תוואי תשתית".



חברת דרך הים התפלה (via maris), הינו הקונסורציום המפעיל את מתקן ההתפלה בפלמחים. הוא משמש כזכיין של המתקן ומפעיל אותו מזה כשלוש שנים. על פי ההסכם המקורי עם המדינה, המתקן מספק כ- 30 מליון מ"ק מים בשנה.



גרנית הכרמל נחשבת לאחת מחברות ההחזקות הגדולות בישראל ופועלת בתחומי האנרגיה, תעשיית הצבעים, המים, התשתיות והכימיקלים. במקביל פועלת גרנית הכרמל בשוק הבינלאומי, בעיקר בתחומי איכות הסביבה, האנרגיה ותעשיית הצבעים. גרנית היא גם בעלת השליטה בחברות סונול וסופרגז (100%), (כ-84.6%), ו-ges.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully