וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יוון: העסקות שנעשו עם הבנקים להסתרת החובות של יוון פגעו בכלכלה בטווח הארוך

סוכנויות הידיעות

15.2.2010 / 12:39

דו"ח משרד האוצר: "עסקות ההחלף לא הפחיתו את הריבית, אלא רק דחו אותה, מה שיוביל לנזק ארוך טווח"



ממשלת יוון חוקרת בימים אלה נזקים ארוכי טווח שנגרמו לכלכלתה, בעקבות עסקות ההחלף הסבוכות שנעשו עם בנקים, במטרה להסתיר את חובותיה מהנציבות האירופית - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



מדו"ח שפירסם משרד האוצר של יוון, עולה כי יוון הצליחה להתחמק ממגבלות החוב שכפה עליה האיחוד האירופי, באמצעות עסקות החלף עם בנקים. עסקה אחת, שביצע גולדמן סאקס ב-2002, איפשרה להסתיר מיליארדי דולרים בחובות מהמפקחים על התקציב בנציבות האירופית, כך אמר כריסטופורוס סרדליס, אשר כיהן כראש סוכנות ניהול החוב הציבורי של יוון בין 1999 ל-2004, בראיון בשבוע שעבר.



"אף שעסקות החלף צריכות להיות מוגבלות רק לכאלה שמובילות להפחתה קבועה בריבית, חלק גדול מההסכמים האלה רק דחו את הריבית מההווה לעתיד, מה שגורם נזק ארוך טווח לכלכלה", נכתב בדו"ח משרד האוצר של יוון שפורסם היום.



יוון, אשר בעיות החוב שלה מנעו ממנה להיכנס לגוש היורו ב-1999, הצטרפה אליו ב-2001. ראש ממשלת יוון יורגוס פפנדראו, נכנס לתפקידו באוקטובר לאחר שהביס את קוסטס קרמנליס, שממשלתו היתה בשלטון במשך שתי קדנציות. ב-2009, הגיע הגירעון בתקציב של יוון ל-12.7% מהתמ"ג שלה, יותר מפי ארבעה מהתקרה שהציב האיחוד האירופי, של 3% מהתמ"ג.



הדו"ח של משרד האוצר היווני הביע גם ביקורת על אובדן אמינותם של הנתונים הסטטיסטיים של יוון. "היו חולשות משמעותיות באיסוף המידע, במיוחד בנוגע לנתוני ההוצאות, מידע שבמקרים רבים לא הגיע ממקור ראשון", נכתב בדו"ח.



גולדמן סאקס ארגן עסקת החלף במט"ח בשער חליפין נמוך מהשער הנקוב לאותה עת, ובכך אפשר ליוון להציג חובות קטנים משהיו בפועל, אמר סרדליס. לדבריו, לשכת הסטטיסטיקה של גוש היורו -היורוסטאט וחברות דירוג האשראי הגדולות היו מודעות לתוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully