וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה ואינטל מכריזות על מערכת הפעלה חדשה: מיגו

אמיתי זיו

15.2.2010 / 13:45

המערכת תשרת גם נטבוקים, טבלטים ומערכות מדיה לרכב; שתי החברות מזמינות מפתחים לפתח אפליקציות



הקרב על מערכות ההפעלה הופך להיות המוקד של תערוכת העולם הסלולרי בברצלונה. מספר מפעילים הימרו כידוע על מערכת ההפעלה הפתוחה מבית גוגל - אנדרואיד.



סמסונג מקדמת דווקא את מערכת ההפעלה החדשה שלה, bada, גם היא פתוחה, וכעת נוקיה משיבה מלחמה. נוקיה מכריזה כעת על שיתוף פעולה עם אינטל והקמת פלטפורמה תוכנה חדשה ופתוחה. למעשה מדובר במיזוג של הפצת הלינוקס של אינטל, מובלין, יחד עם הפלטפורמה הפתוחה של נוקיה maemo למערכת אחת בשם meego.



מבחינת נוקיה ואינטל מערכת ההפעלה הזו תשרת לא רק מכשירים סלולרים אלא גם נטבוקים, טבלטים, מערכות מדיה לרכב ואפילו מכשירי טלוויזיה. שתי החברות מזמינות מפתחים לפתח אפליקציות שיתאימו למגוון מוצרי אלקטרוניקה.



החברות מצפות שהמערכת תשמש יצרני ציוד שונים בעולם וכך תהפוך לסוג חדש של סטנדרט בעולם האלקטרוני. כמובן שנוקיה מגיעה לשותפות הזו מכיוון הקישוריות הסלולרית, ואינטל מכיוון מערכות השבבים לציוד שיריץ את meego.



פלטפורמת meego תהיה זמינה למפתחים ברבעון השני של 2010. מדובר בצעד שלוקח את עולם מערכות ההפעלה הסלולריות החוצה מהמכשירים הסלולרים לכלל התקשורת הניידת. זהו צעד הגנתי מעניין בו החברות מנסות לחזר אחרי המפתחים שמפתחים היום בעיקר לאנדרואיד ולאייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully