וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב ברוקראז' על מניות ענף הייטק: תחילה והמשך סיקור ומחיר יעד

TheMarker Online

15.2.2010 / 15:02

לאיתוראן יש פוטנציאל בברזיל, נייר חדרה מתחילה להתאושש ואלקטרה נותרו כמעט ללא תחרות



איתוראן - פוטנציאל בברזיל



את שנת 2009 צפויה לסיים עם גידול של כ-5% בהכנסות משירותים, וצירוף של כ-53 אלף לקוחות נטו, מהם כ-15 אלף ברבעון הרביעי. במהלך הרבעון הרביעי התחזקו מרבית מטבעות הפעילות של החברה (שקל, ריאל ופזו) ואנו צפויים לראות השפעה חיובית על תוצאות החברה ברבעון הרביעי, כך צופים במיטב ברוקראז'.



"ב-2010 אנו צופים כי החברה תוכל לשמר רמת גיוס של כ-12-13 אלף מנויים חדשים ברבעון, ועל בסיס שע"ח הנוכחיים אנו מעריכים גידול במכירות של כ-10% שנובע בעיקר מהעלייה ב-arpu עקב התחזקות במטבעות הפעילות", אומר ניר זוננברג, אנליסט מיטב.



ההתפתחות המשמעותית ביותר ב-2010 צפויה להיות מכיוון שוק הרכב בברזיל. לפי תקנה חדשה, כל כלי הרכב המיוצרים בברזיל חייבים לכלול מערכת איתור כלשהיא. רוכש הרכב שכבר שילם על המערכת בקניית הרכב רואה מולו דמי מנוי נמוכים יותר ולפיכך ניתן להעריך כי יותר בעלי רכב ירכשו שירותי איתור.



עיקר קהל היעד של החברה בברזיל הם בעלי הרכב אשר אינם מבוטחים בביטוח נגד גניבות בגלל הפרמיות הגבוהות בברזיל. בברזיל כיום מיוצרים כ-2.5 מיליון כלי רכב בשנה כאשר בכל שנה מצטרפים לשירותי האיתור במדינה כ-130 אלף לקוחות ברוטו. אנו מעריכים כי התקנה החדשה אמורה להרחיב את שוק היעד לשירותי החברה באופן מהותי.



במקור, התקנה הייתה אמורה הייתה להיכנס לתוקף החל מפברואר הקרוב. לאור העובדה שלא איתוראן ולא החברות בענף הודיעו על הסכם שיתוף פעולה עם יצרן רכב כלשהוא, אנו מניחים כי יישום התקנה יידחה להמשך השנה.



לאיתוראן יתרות מזומנים של כ-70 מיליון דולר (3.4 דולר למניה) ובמיטב מעריכים כי המזומן אמור לעזור לחברה להרחיב את שווקי הפעילות על ידי כניסה לטריטוריות חדשות, ככול הנראה על ידי רכישת פעילות קיימת.



החברה נסחרת במכפיל רווח של 13 לשנת 2010. התמחור הנוכחי הולם באופן מלא את הפעילות הנוכחית של החברה, אולם אינו מתמחר את הפוטנציאל הגדול בפעילות בברזיל. "לאור האמור, אנו מתחילים סיקור על איתוראן בקנייה - כיוון שחלק מהתמחור שלנו כבר נשען על התפתחויות עתידיות, הסיכון במניה, מן הסתם עולה", אומר זוננברג.







נייר חדרה - תחילת התאוששות



תוצאות הרבעון השלישי של הראו על סימנים ראשונים של התאוששות, לאחר שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 ירדו הכנסות החברה בתחום הנייר בכ-22%. חלק ניכר מהירידה מוסברת בירידה בכמות וירידה חדה במחיר הנייר בעקבות יבוא במחירי היצף לישראל על ידי יצרנים בחו"ל שנותרו עם עודף כושר ייצור.



החל מספטמבר הפסיקה מגמת הירידה במחירי הנייר ומאז המחיר עלה בכ-30%. מעבר לעובדה שעליית מחירי הנייר תשחרר את הלחץ של הייבוא בהיצף לישראל, החברה אמורה בימים אילו להפעיל את מכונה 8, אשר תכפיל את כושר הייצור של החברה. "למחירי הנייר יש השפעה מהותית על שווי הפעילות ואנו מניחים כי מחירי הנייר יחזרו באופן הדרגתי לממוצע הרב שנתי. אנו מעריכים את שווי פעילות נייר האריזה (כולל מכונה 8) בכ-960 מיליון שקל", אומרים במיטב.



חוגלה - פעילות חוגלה בישראל ממשיכה להציג תוצאות חזקות ובמיטב מעריכים כי ב-2009 החברה תרשום גידול בהכנסות של כ-2.4% לרמה של 1.2 מיליארד וזאת תוך שיפור המרווח התפעולי לכ-16.5%. במקביל, הפעילות בתורכיה הגיעה לראשונה לאיזון תפעולי. "או מעריכים כי ב-2010 נראה את הפעילות בטורקיה מאוזנת ברמה שנתית", אומר זוננברג.



למרות ההתאוששות בפעילות הצפויה במהלך 2010 במיטב סוברים כי התמחור הנוכחי של המניה הולם את המצב הנוכחי ומעלים את מחיר היעד ל-293 שקל ומותרים את ההמלצה על "תשואת שוק".







אלקטרה - נותרו ללא תחרות (כמעט)



הינה מהחברות הקבלניות הגדולות והוותיקות בישראל. החברה פועלת משנת 1962 והיא חלק מקבוצת אלקו המחזיקה כ-59.8% ממניות החברה. בשנה האחרונה אלקטרה חילקה, כדיווידנד בעין, את ההחזקות שלה באלקטרה נדל"ן, ונכון להיום החברה פועלת בשלושה תחומי פעילות מרכזיים: תחום הקבלנות (פרויקטים), תחום שרות אחזקה וסחר ותחום ייזום של נדל"ן. בשנים האחרונות החברה מציגה גידול ניכר בפעילות החברה, בין היתר על רקע הגידול של פעילות החברה בחו"ל, המהווה כיום מעל לרבע מהכנסות החברה.



במהלך המשבר האחרון ניתן היה לראות כי בד בבד עם הירידה בפעילות נחשפו בחברות רבות כשלים בניהול ובפיקוח על הפרויקטים. "אנו סבורים כי אופן ההתנהלות של החברה במשבר והיכולת לשמור על שיעורי רווחיות סבירים מהווים סיגנל חיובי לאיכות הניהול שבחברה", אומר זוננברג.



תחום הקבלנות מהווה כיום כ-75% מהכנסות החברה, עם זאת מבחינת הרווח התפעולי הוא אחראי לכ-50% מהרווחים. יתרת הרווחים מקורם מפעילויות השירות והסחר. בין תחומי הפעילות האלו קיימת סינרגיה רבה, כאשר אלקטרה זוכה בחוזי שירות רבים בפרויקטים בהם היא הייתה מעורבת בשלב הקבלנות.



כמהלך אסטרטגי, אלקטרה מתכוונת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום השירותים והסחר. במיטב מעריכים כי בשנים הבאות נראה את אלקטרה מעורבת יותר בפרויקטים גדולים הכוללים הקמה ותפעול בחוזה לשנים (פרויקטי ppp מסוג bot ו-boo).



צבר ההזמנות של החברה עמד בסוף הרבעון השלישי על רמה של כ-3.8 מיליארד שקל, על בסיס צבר זה החברה יכולה לייצר צמיחה של כ-15% בהכנסות ב-2010 ולשמור על הרווחיות התפעולית במגזרי הפעילות (5% בפרויקטים וכ-14% בתחום השירות). "אנו צופים רווח תפעולי של כ-160 מיליון שקל שנה וכ-180 מיליון שקל ב-2010", אומר זוננברג.



במיטב סבורים כי החברה יוצאת מהמשבר הנוכחי דווקא מחוזקת, בעיקר על רקע ההתחזקות מעמדה התחרותי בשוק, אשר יבוא לידי ביטוי כבר ב-2010 בצורה של הגדלת מחזורי הפעילות. "אנו מתחילים סיקור על אלקטרה בהמלצת קנייה עם מחיר יעד של כ-454 שקל למניה, גבוה בכ-20% ממחיר השוק", מסכם זוננברג.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully