וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמלאי חברת החשמל יאבקו נגד הסכם השכר החדש: "אין לו תוקף משפטי"

חיים ביאור

15.2.2010 / 15:52

הגמלאים מתנגדים לסעיף בהסכם הקובע שהפנסיה תוצמד למדד במקום לעלייה בשכר העובדים הפעילים



גמלאי חברת החשמל יאבקו בהסכם השכר החדש בחברה. "ההסכם לביטול הטבות השכר בחברת החשמל הוא חסר תוקף משפטי ואנו מתכוונים להיאבק בו", אמרו נציגים של גמלאי חברת החשמל בכינוס שקיימו אתמול בחיפה.



גמלאי החברה, שכרם מוצמד לזה של העובדים הפעילים, רואים את עצמם נפגעים מביטול ההטבות. הם גם מתנגדים לסעיף בהסכם הקובע שהפנסיה של הגמלאים תוצמד למדד המחירים, במקום לעלייה בשכר העובדים הפעילים.



"ההסכם נעשה במחטף ובניגוד להבטחה מפורשת של ההסתדרות", טען מיכה דונייבסקי, יו"ר ועד גמלאי חברת החשמל בחיפה והצפון. לדבריו, ההסכם מקפח את זכויותיהם "והוא בגדר סטירת לחי לגמלאים".



בא כוחם של הגמלאים, עו"ד יוסי כץ, אמר כי: "ההסכם השערורייתי עליו חתם ארגון העובדים בראשות מיקו צרפתי עם הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, לא יעמוד בשום מבחן של בג"ץ, מכיוון שאיש לא הוסמך על ידי הגמלאים בחברת החשמל לשנות את תנאי הפנסיה שלהם, המעוגנים בהסכמים קיבוציים לאחר פרישתם מהעבודה ועל כן הוא אינו מחייב את הגמלאים".



לדבריו, גמלאי חברת החשמל שוקלים את המשך צעדיהם ומזהירים את האוצר כי ההסכמות עם ארגון העובדים "אינן שוות את הנייר עליו הן כתובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully