וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות טכנולוגיה בבריטניה מעניקות פרס של 10,000 ליש"ט לעובד שילשין על תוכנה לא חוקית

סוכנויות הידיעות

15.2.2010 / 16:03

27% מהתוכנות בעסקים בבריטניה הן לא חוקיות; המובילות בדירוג שימוש בתוכנות לא חוקיות - גאורגיה וארמניה



יותר מרבע מהתוכנות שבשימוש עסקים בבריטניה הועתקו באופן לא חוקי, וכעת חברות טכנולוגיה מציעות פרסים של 10,000 ליש"ט כדי לעודד עובדים להלשין על התוכנות הפיראטיות – כך מדווח גרדיאן.



ג'ון קמפבל (שם בדוי) ממתין לקבל 10,000 ליש"ט, לאחר שיצר קשר עם התאחדות התוכנות לעסקים (bsa) באוקטובר האחרון, לגבי תוכנות לא חוקיות של מיקרוסופט שהיו בחברה שבה הוא עובד. לחברה בה הוא מועסק היה הסכם שכירות למשך שלוש שנים עם מיקרוסופט לשימוש בתוכנות שלה, כמו ויסטה וחלונות 7. אולם, לאחר שפג תוקפו של ההסכם, טוען קמפבל כי החברה ניסתה להשיג הסכם חדש תוך הצהרה על מספר נמוך יותר של משתמשים בתוכנות.



"מנהלי החשבונות הלכו על האפשרות הזולה ביותר", סיפר קמפבל. "הייתי מוטרד מאוד ממה שעשתה החברה, והרגשתי שאני נאלץ לשתף פעולה עם משהו שבמקרה הטוב הוא חוקי באופן חלקי. אני מוסמך מטעם מיקרוסופט - ויש לי תעודה שמעידה על כך. זה אומר שלא אשתמש, באופן מודע, בתוכנה לא חוקית, וחשבתי שהחברה מהמרת על המעמד המקצועי שלי", אמר.



בעקבות דיווחו של קמפבל, החברה נקנסה ב-120 אלף ליש"ט, ונאלצה לקנות תוכנות בסכום של 170 אלף ליש"ט.



bsa מקווה לשמוע מעוד קמפבלים במהלך השנה הקרובה. המקורות העיקריים שלה הם עובדים שפוטרו ממחלקות it או כאלה שלא קיבלו העלאה בשכר שביקשו. חברות טכנולוגיה מעריכות כי הן מפסידות מיליארד ליש"ט מדי שנה בבריטניה בלבד, בגלל העתקת תוכנות לא חוקית בעסקים. bsa טוענת כי 27% מהתוכנות בעסקים בבריטניה הן פיראטיות - יותר מ-20% מאלה שבארה"ב, אבל פחות מ-48% מבאיטליה. המדינות שבהן נרשם השיא העולמי השלילי בתחום הן גאורגיה וארמניה, בהן פחות מעסק אחד מכל עשרה משתמש בתוכנה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully