וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשנות סולארית: מאגרים מי קולחין בנגב יכוסו ביריעות פלסטיק סולאריות בהשקעה של 300 מיליון שקל

עמירם כהן

15.2.2010 / 18:27

היריעות הסולאריות בהספק כולל של 16 מגה-וואט יסופקו לחברת מושבי הנגב ע"י חברת האנרגיה הבינ"ל אקווייט



חברת אקווייט ליצור אנרגיה נקייה תצפה מאגרי מי קולחין ומי שיטפונות בנגב ביריעות פלסטיק סולריות בהשקעה של 300 מיליון שקל - כך עולה מהסכם שנחתם באחרונה בין אקווייט לחברת מושבי הנגב, בעלת המאגרים. מדובר ביריעות מצופות בתאים פוטואלקטריים (pv) בהספק כולל של 16 מגה-וואט. בהסכם נקבע כי 4 מאגרי מי הקולחין ומי השיטפונות המספקים מים לחברת מושבי הנגב יכוסו ביריעות סולאריות. חברת מושבי הנגב היא החברה הגדולה בארץ לעיבוד חקלאי ובעליה הם 34 מושבים בנגב.



בנוסף להפקת חשמל סולארי, ימנע הציפוי איוד מים מהמאגרים ששטחם הכולל הוא 450 דונם ויגדיל את נפח המים הזמין להשקיה מהמאגרים ב-900 אלף מ"ק לשנה. מדובר בתוספת מים, שתאפשר לחברת מושבי הנגב להגדיל את השטח החקלאי המושקה על ידה ב-1,500 דונם.



נשיא פעילות אקווייט בישראל, נציב המים (לשעבר) שמעון טל, אמר כי מדובר ביישום ראשוני בישראל של טכנולוגיה מוכחת בעולם לציפוי מאגרי מים ביריעות המשמשות ליצור חשמל ולמניעות התאיידות כאחד. ציפוי סולארי של מאגרי מים מוכר ברחבי העולם מזה 30 שנה. חברת אקווייט ישראל, שתמכור את החשמל לחברת החשמל, צפויה ליהנות מהסבסוד במחיר החשמל שתמכור שאושר על ידי רשות החשמל למתקני חשמל סולאריים בינוניים.



על ההסכם חתמו מנכ"ל חברת מושבי הנגב אילן פרץ, נשיא אקוויט ישראל שמעון טל ומנכ"ל החברה ברק יקותיאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully