וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבירה האכיפה: האיש העשיר בסין הואשם בשוחד ובמסחר לפי מידע פנים

סוכנויות הידיעות

15.2.2010 / 18:41

הואנג גואנגיו, מייסד קמעונית האלקטרוניקה הסינית גומי, נעצר בנובמבר 2008



הואנג גואנגיו, לשעבר יו"ר קמעונית האלקטרוניקה הגדולה בסין והאיש העשיר במדינה, הואשם היום בסחר לפי מידע פנים, בשוחד ובביצוע עסקים לא חוקיים, לאחר 15 חודשי מאסר בהם הוחזק ללא משפט.



הואנג, המייסד של קמעונית האלקטרוניקה גומי (gome), נעצר בנובמבר 2008 בחשד לסחר לפי מידע פנים וניסיון להרצת מניות, אולם פרטים נוספים על האישומים נגדו לא פורסמו. לפי דיווחים בסין, הואנג נעצר בעקבות תנודות חדות במחיר המניה של חברה אשר בה משמש אחיו כמנכ"ל, יצרנית התרופות שנדונג ג'ינטאי.



למרות שהוא צפוי להיות מורשע, ייתכן כי הואנג יצליח להיחלץ מעונש מוות. אחיו ורעייתו של הואנג נעצרו גם הם, ולפי התקשורת בסין החקירה נגדו הפלילה גם קרוב ל-1,000 בכירים ממשלתיים, כולל ראש עיריית שנזן וסגן שר המשטרה, שנעצרו גם הם. מעצרו של הואנג ב-2008 לווה במספר ימים בהם לא ניתן היה לאתרו, והיעלמותו הפתאומית הובילה לירידה חדה במניית גומי.



הואנג, שהחזיק באימפריית נדל"ן משגשגת בנוסף לאחזקותיו בגומי, נחשב לאחד מסיפורי ההצלחה הבולטים של סין. ב-2008 הוערך הונו של הואנג, שהחל את הקריירה שלו במכירת מכשירי רדיו ואלקטרוניקה זולים ממפעלים במחוז הולדתו גואנגדונג, ב-6.3 מיליארד דולר. גומי, קמעונית האלקטרונית שייסד, הפכה לקמעונית האלקטרוניקה הגדולה בסין בשל מחיריה הזולים במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully