וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית ענקית הדשנים יארה נפלה ב-7% באוסלו בעקבות רכישת טרה האמריקאית ב-4.1 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

15.2.2010 / 19:24

יארה, מקבילתה של כיל הישראלית, צפויה לגייס 2.5 מיליארד דולר ממכירת מניות למימון העסקה



מניית ענקית הדשנים הנורווגית יארה, מקבילתה של הישראלית, נפלה היום בקרוב ל-7% בבורסת אוסלו לאחר שהודיעה על רכישת טרה (terra) האמריקאית תמורת 4.1 מיליארד דולר. יארה, המבקשת בעזרת הרכישה לנצל את מחירי האנרגיה הזולים בארה"ב, תשלם 41.1 דולר במזומן עבור כל מניית טרה, וצפויה לגייס עד 2.5 מיליארד דולר ממכירת מניות כדי לממן את העסקה. מחיר העסקה משקף פרמיה של 24% על מחיר הסגירה של מניות טרה בניו יורק ביום שישי.



העסקה משקפת לטרה מכפיל רווח של 12.8 - מעל למכפיל רווח חציוני של 10 ברכישות שבוצעו במגזר הדשנים בשנה החולפת, לפי נתוני בלומברג. יארה צופה חיסכון בהוצאות לפני מס בסך 60 מיליון דולר בשנה בעקבות סגירת העסקה, אשר צפויה בחודש יוני.



טרה היוותה עד חודש שעבר יעד לניסיון השתלטות עוינת מצד מתחרתה האמריקאית הגדולה, יצרנית דשני החנקן והפוספט cf (סימול cf), אשר הודיעה בחודש שעבר על זניחת מאמציה לרכישת טרה לאחר שנה של ניסיונות. cf הציעה בראשונה לרכוש את טרה בחודש ינואר 2009 - הצעה שנדחתה. מאז שיפרה את הצעת הרכש מספר פעמים, האחרונה שבהן במחיר של כ-3.88 מיליארד דולר, אולם ללא הועיל. בה בעת, נאלצה cf להדוף הצעת רכש עוינת מצד אגריום הקנדית (סימול agu.to) יצרנית הדשנים השלישית בגודלה בצפון אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully