וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יוון ואיטליה: האם גולדמן סאקס סייע גם לממשלת בריטניה להסתיר חובות?

סוכנויות הידיעות

15.2.2010 / 22:12

עורך מדור הכלכלה של העיתון "טלגרף": ממשלת בריטניה מסתירה חובות בסך 78 מיליארד דולר



העיתון "ניו יורק טיימס" חשף בסוף השבוע כי בנקים בוול סטריט, ובראשם גולדמן סאקס, סייעו לממשלות יוון ואיטליה להסתיר חובות בהיקף של מיליארדי דולרים באמצעות עסקות החלף. כעת מתברר כנראה כי גם ממשלת בריטניה מסתירה זה שנים חלק מחובותיה, וכי הסכום שהוסתר מתקרב ל-50 מיליארד ליש"ט (78 מיליארד דולר) - כך טוען עורך מדור הכלכלה של העיתון הבריטי "טלגרף", אדמונד קונוויי, בפוסט שפירסם היום בבלוג שלו.



"האם בריטניה הסתירה חובות? האם גולדמן סאקס היה מעורב? האם צריך להיתפס לבהלה? התשובות לשאלות אלה בהתאמה, הן: כן, כן ולא", כתב קונוויי בפוסט, שכותרתו "האם גולדמן סאקס סייע גם לבריטניה להסתיר חובות".



"בריטניה מוצאת זה שנים דרכים לדאוג לכך שחלק מחובותיה לא יופיעו במאזנים; גולדמן סאקס הוא אחד השחקנים המרכזיים בתחום זה, באמצעות זרוע התשתיות שלו. אבל למעשה, אנחנו (ויש להניח שגם המשקיעים) ידעו על כך מזה זמן רב למדי. שיטת הפעולה העיקרית כאן היתה מיזם מימון פרטי, אשר סייע לממשלה להסיר כמעט 50 מיליארד ליש"ט מהמאזנים הרשמיים שלה", כתב קונוויי.



"משרד האוצר של בריטניה מכחיש כי עשה שימוש בעסקות החלף מטבע מהסוג בו השתמשה ממשלת יוון באמצעות גולדמן סאקס", ממשיך קונוויי. לדבריו, אחד הלקחים החשובים מהפרשה הוא החשיבות של אמון ושקיפות. "בניגוד ליוון, בריטניה מצליחה, לפחות לעת עתה, להמשיך ליהנות מאמון המשקיעים, וזה לא משום שהמשקיעים חושבים שהפוליטיקאים מתכננים לצמצם את הגירעונות בתקציב, אלא מפני שהם סומכים יותר על הנתונים הסטטיסטיים של בריטניה מאשר על אלה של גוש היורו".



בשבוע החולף דיווחו העיתונים "ניו יורק טיימס" ו"דר שפיגל" כי יותר מתריסר בנקים בוול סטריט, בהם גולדמן סאקס ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס, סייעו לממשלות יוון, איטליה ואולי מדינות נוספות להסתיר מהנציבות האירופית חובות בהיקף של מיליארדי דולרים באמצעות שוק הנגזרים.



דו"ח של משרד האוצר של יוון שפורסם היום קבע כי המדינה הצליחה לעקוף הגבלות של האיחוד האירופי על גודל החוב הלאומי המותר, בעזרת עסקות החלף מתוחכמות עם בנקים. בתגובה, הודיעה היום הנציבות האירופית כי תדרוש מיוון לספק עד סוף החודש הסבר כיצד ביצעה את העסקות שנועדו ליצור רושם כאילו חובותיה נמוכים משהם בפועל. הלשכה לסטטיסטיקה של גוש היורו, יורוסטאט, אף הודיעה כי פתחה בחקירת העניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully