וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה במועצת הכבלים: הקלות למבקשים להקים ערוצים עצמאיים ב-HOT וב-yes

מאת אופיר בר-זהר

16.2.2010 / 7:03

במועצה מעוניינים לאפשר ליזמים לפעול גם בתחומי הסדרות, הילדים והספורט. חברות הכבלים והלוויין יחויבו לשבץ את הערוצים בסמוך לערוצים דומים



>> מועצת הכבלים והלוויין מעוניינת להסיר את המגבלות שמוטלות כיום על יזמים המבקשים להקים ערוצים פרטיים בתשלום שישודרו ב-hot וב-yes. המועצה, שמקווה כי הצעד יביא להגדלת מספר הערוצים, פירסמה החודש הזמנה לשימוע בעניין.

יזמים המעוניינים להקים ערוצים עצמאיים שישודרו באמצעות הפלטפורמות של hot ו-yes צריכים לקבל לשם כך רישיון מיוחד. תמורת שידור ערוץ עצמאי אמורות חברות הכבלים והלוויין לקבל דמי מעבר בלבד. דמי המעבר המירביים שיכולה לגבות hot הם 2 מיליון שקל בשנה, ואילו גובהם המירבי של דמי המעבר ב-yes עדיין לא נקבע.



בעלי רישיונות מיוחדים יכולים לכפות על חברות הכבלים והלוויין את שידור הערוץ שבבעלותם, גם אם הן מתנגדות לכך. עם זאת, כיום קיימים תנאים רבים המגבילים את בעלי הרישיונות - תנאים שכעת מעוניינים במועצה בביטולם. בין התנאים: איסור על החזקת יותר משלושה ערוצים על ידי בעל רישיון; ואיסור על שידור תכנים בתחומי הסדרות, הילדים והספורט (בעבר גם אסור היה לשדר ערוצי סרטים, אך מגבלה זו הוסרה לפני כמה חודשים ובקרוב יעלו לאוויר שני ערוצי סרטים שמקים בעלי רשת רב חן מוקי גרידינגר).



המועצה מתכוונת גם לקבוע נהלים שימנעו מחברות הכבלים והלוויין לפגוע בערוצים עצמאיים. בין השאר, יחויבו החברות למקם את הערוצים בקרבה לערוצים דומים ולא באפיק נידח; וכן להקצות להם בערוצים אחרים זמן לשידור פרומואים.



לפי הצעת המועצה, גם ערוצים עצמאיים שכבר משודרים כיום ב-hot וב-yes יוכלו לעבור למודל השידורים החדש אם ירצו בכך. כיום משודרים בכבלים ובלוויין רק שני ערוצים ברישיון מיוחד - 9 ו-24, אך מפני שהם ערוצים ייעודיים הכללים התקפים לגביהם שונים. רוב ההסכמים בין הערוצים העצמאיים בתשלום המשודרים כיום לבין hot ו-yes מבוססים על חלוקת ההכנסות מהמנויים.



במועצה מקווים כי הצעדים החדשים יגדילו את כוחם של בעלי הערוצים הפרטיים. לדבר חשיבות מיוחדת בתקופה זו, שבה ב-hot מתכננים קיצוץ גדול בתוכן ואילו ב-yes מתנהלים מגעים להכנסת בעל מניות חדש.



יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר בתגובה כי "המועצה עודדה ותעודד פלורליזם ומגוון רחב של תכנים בטלוויזיה הרב ערוצית - ורישיון מיוחד הוא אחד המנגנונים שמאפשרים זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully