וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארפלסט תקים את הגג הסולארי הגדול בישראל ב-35 מיליון ש'

מאת אבי בר-אלי

16.2.2010 / 7:01

בלעדי TheMarker



>> מפעל הפלסטיקה סטארפלסט (starplast) שבאלון תבור יתקין על גגות המפעל שתי מערכות סולאריות בהספק כולל של 2.5 מגה-ואט. מדובר בשני גגות בשטח כולל של כ-35 אלף מ"ר, עליהם תקים חברת solar by yourself את המערכות בהשקעה כוללת של כ-35 מיליון שקל.

לפי מתווה העסקה, יקבל סטארפלסט דמי שימוש עבור הגגות, בעוד ש-solar by yourself תשמש קבלן ההקמה (epc) של הפרויקט ותעביר את הבעלות על המתקן הסולארי לידי משקיע פיננסי. העסקה כוללת אופציה להתקנה נוספת של מערכת סולארית בהיקף של 3 מגה-ואט במידה והמפעל יממש תכנית הרחבה שתכלול הקמת מבנים בעלי שטח גג של 40 אלף מ"ר נוספים.



הפרויקט נעשה במסגרת ההסדרה של רשות החשמל לעידוד מתקנים סולאריים בינוניים (50 קילו-ואט עד 5 מגה-ואט) בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (p.v) תמורת תשלום בסך 1.49 שקל לכל קווט"ש נמכר.



solar by yourself, בבעלות תמיר קפלינסקי, תבצע את הפרויקט בפיקוח חברת קולקסון אנרג'י (colexon ag) הגרמנית, עמה חתמה לפני כחודש על הסכם שיתוף פעולה. זאת, מסגרת הוראת רשות החשמל המחייבת ליווי בידי קבלן epc זר בעל ניסיון. קולקסון הינה אחת מחמש חברות ההתקנה הגדולות בגרמניה של מערכות פוטו-וולטאיות על גגות. solar by yourself הוקמה באוגוסט 2008 ונחשבת לחברת ההתקנות הסולאריות המובילה בקרב ההתיישבות החקלאית. החברה פעילה בשוק ההתקנות על גגות ומתכוונת להתמקד בגגות גם במסגרת הרגולציה למתקנים בינוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully