וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבר תתקין על גג מפעל טמבור מערכת סולארית ב-10 מיליון שקל

אבי בר-אלי

16.2.2010 / 7:01



>> חברת האנרגיה הסולארית ענבר תקים מערכת סולארית בהספק של 600 קילו-ואט על גג מפעל טמבור בעכו - כך נודע ל-themarker. המתקן יוקם בהשקעה של כ-10 מיליון שקל, במסגרת ההסדרה שפירסמה רשות החשמל לתמרוץ מתקנים פוטו-וולטאיים (p.v.) בינוניים.

ענבר תשמש קבלן ההקמה והתפעול של הפרויקט (epc) עבור בעלי המפעל, קבוצת גרנית-הכרמל, שניהלה באחרונה משא ומתן לרכישת ענבר באמצעות זרוע האנרגיה סופרגז. הרכישה לא יצאה אל הפועל, ואולם סופרגז וחברת פ.ק. גנרטורים מלוות את ענבר כמשקיעות פיננסיות בפרויקטים שמקדמת החברה. ענבר, המעסיקה כ-50 עובדים, דיווחה כי התקינה עד היום מערכות סולאריות קטנות (עד 50 קילו-ואט) בהיקף כולל של 3 מגה-ואט, ומחזיקה בהסכמים להקמת מערכות .p.v בינוניות (עד 5 מגה-ואט) בהיקף כולל של כ-30 מגה-ואט.



בתוך כך נודע כי החברה סיכמה באחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת האנרגיה הסולארית הספרדית 9ren. זאת, לאחר שבמסגרת הרגולציה למתקנים בינוניים חויבו היזמים הישראלים בליווי קבלן הקמה זר בעל ניסיון, לשם קבלת רישיון ייצור החשמל. ל-9ren היקף התקנות מוכח של כ-100 מגה-ואט בספרד ובאיטליה.



"בחרנו ב-9ren כדי להבטיח הקמת מתקנים במינימום סיכון למשקיעים", אמר אתמול מנכ"ל ענבר, שי פורת. "להערכתנו, הערבויות שידרשו הבנקים מהמשקיעים יהיו כאלה שרק חברות כמו 9ren יהיו מסוגלות להעמיד". מנכ"ל 9ren, פדרו אלונסו, אמר כי החברה עקבה אחר ענבר במשך 18 חודשים, וכי בחברה "משוכנעים כי ביכולתה של ענבר להשיג נתח שוק משמעותי בתחום שמתפתח כה מהר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully