וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהירות של יונדאי, קשיי הבלימה של טויוטה

דניאל שמיל

16.2.2010 / 7:01



>> סגן נשיא יונדאי אירופה, אלן ראשפורת', חלק אתנו רשמים על יצרנית הרכב הקוריאנית, על משבר טויוטה ומצב הענף.

יונדאי מציגה גידול גובר והולך בכמויות הייצור ובנתח השוק. כיצד זה קורה?



"צריך להבין את הטבע הקוריאני. המדינה הזו יצאה משתי מלחמות ותושביה היו נחושים להעלות את הפרופיל העולמי. אם אתה מצרף זאת למוסר עבודה שאין כמוהו ולעזרה פעילה של הממשלה, אתה מבין את ההתקדמות המהירה. אני חושב שמה שמאפיין התרבות הארגונית הוא מהירות. יש תהליך מהיר, אך ממצה, של קבלת החלטות ותגובה מהירה לאירועים. עבדתי בעבר בפולקסווגן ושם פיתחנו מכונית בתוך חמש עד שבע שנים. באותה תקופה יונדאי תעבוד על ארבעה פרויקטים במקביל, חלקם יצליחו והאחרים יהיו ניסוי שממנו ילמדו לקחים. האתגר הבא שלנו הוא לעבוד על תדמית המותג וליצור לו פרצוף שאנשים יוכלו להתחבר אליו".



מה בעצם ההבדל במיצוב בין יונדאי לחברה האחות, קיה? נראה כי הן דומות מאוד אחת לשנייה.



"למותגים לוקח זמן לגבש זהות בכל היצע הדגמים. גם לפולקסווגן ואאודי לקח זמן ליצור את הבידול ביניהן. בעתיד תהיה קיה יותר צעירה ודינמית, ואילו יונדאי תהיה מתוחכמת יותר, בוגרת ובטוחה".



מה דעתך על משבר דוושת התאוצה של טויוטה? האם זה יגרום לתעשיית הרכב להסס לפני פרסום של קריאה לתיקון?



"טויוטה תשתקם מהמשבר, אין לי ספק בכך. אנחנו, ואני בטוח שגם יצרני רכב אחרים, לומדים את המשבר ומנסים להפיק ממנו לקחים. אני משוכנע שהדבר ישפיע על קבלת החלטות בעתיד, אבל אני עדיין לא יודע כיצד. אנחנו נלמד את צד התקשורת ואת הפנייה ללקוחות. אנחנו גם רואים שאזורים שונים בעולם מגיבים באופן שונה לעניין. בארה"ב התגובה חריפה בהרבה מאשר באירופה. בסופו של דבר, קבוצה קטנה של אנשים מחליטים על קריאה לתיקון והנתונים הטכניים אינם תמיד ברורים. יכול להיות שיצרני רכב יהססו יותר בעתיד, והחלטות בארגונים גדולים עלולות לקחת זמן רב. בסופו של דבר, אני בטוח שהלקוחות יצאו נשכרים מהעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully