וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפים ימשיכו להתייבש

גיא גרימלנד

16.2.2010 / 7:01

הון סיכון



>> הנתונים שמפרסמת חברת המחקר ivc מצביעים על תופעה קשה אותה חשפנו כבר לפני כמה חודשים - היקף ההשקעות החדשות של קרנות ההון סיכון קטן והולך.

דווקא הקרנות הגדולות והמובילות בישראל, הן אלה שמובילות מגמה זו. כך למשל, קרן גריילוק היתה הקרן המובילה בהשקעות חדשות ב-2008 אבל ב-2009 ביצעה רק שלוש השקעות חדשות. ורטקס גם היא ביצעה רק שלוש השקעות חדשות. נכון, חלק מההסבר לכך הוא שקרן הון סיכון לא יכולה לבצע כל שנה מספר שיא של השקעות חדשות, שכן כל קרן עוברת במהלך חייה שלבים שונים. ובכל זאת, העובדה שלא מעט קרנות שבעבר ביצעו השקעות חדשות מיעטו בכך ב-2009 היא סימן לדאגה. מצד שני, צריך לזכור ש-2009 היתה שנת משבר כלכלי. משקיעי ההון סיכון נכנסו לבונקר בכדי להבין טוב יותר את תמונת המצב ובמשך כמה זמן צפוי החורף הגרעיני שנכפה עליהן להימשך.



בעיה נוספת היא שהקרנות שמובילות את הדירוג הן קרנות הון סיכון קטנות. טרה וטריוונצ'רס הן קרנות הון סיכון קטנות יחסית בהשוואה לקרנות האחרות, שתיהן מנהלות הון של 25 מיליון דולר כל אחת. קרנות כאלה יכולות לבצע השקעות סיד בלבד, קטנות בהיקפן, של כמה מאות אלפי דולרים. וכך לא נותר בעצם די הון לסבבי גיוס נוספים בחברות אלה.



2010 לא צפויה להיות שונה מ-2009. קרנות ההון סיכון אמנם גייסו כספים חדשים במהלך השנתיים האחרונות אבל פחות ממה שתכננו. הן כנראה יקצו לא מעט כסף להשקעות המשך ולחיזוק תיק ההשקעות שלהן. וכך שוב יגיע פחות כסף ליזמים חדשים. במצב שנוצר תעשיית הסטארט-אפים הישראלית פשוט תמשיך להתייבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully