וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: חלון שמייצר חשמל

מאת גיא גרימלנד

16.2.2010 / 7:01

חברת הסטארט-אפ פיתגורס סולאר פיתחה חלון שמייצר חשמל תוך כדי הכנסת אור טבעי. המוצר מיועד לבנייני משרדים



>> יכול להיות שבפעם הבאה שתגיעו למשרד שלכם את החשמל עבור הבניין ייצר החלון שבתוך הקיר. חברת הסטארט-אפ פיתגורס סולאר חושפת בפעם הראשונה את המוצר שלה, חלון שמייצר חשמל.

חלון סולארי הוא שקוף ומשלב יכולת בידוד תרמית עם ייצור חשמל סולארי. שקיפות החלון מאפשרת כניסה של אור טבעי. גונן פינק, אחד מיזמי החברה, אומר כי הפיתוח הייחודי לא מתאים לבתים פרטיים בשלב זה וכי "מדובר בחלון שמייצר חשמל, אלא שכדי להגיע להיקפים משמעותיים נדרש שטח של עשרות מ"ר ולכן זה פחות מתאים לחלונות בבתים פרטיים ויותר מתאים לקירות מסך (הקירות החיצוניים של בנייני משרדים), וכן לגגות שקופים (skylights)".



החברה משלבת בחלון מערכת של מנסרות אופטיות המחוברות לתאים סולאריים באופן שמרכז את הקרינה הישירה של השמש על התאים ומונע ממנה להיכנס לחדר. באותו זמן קרינה לא ישירה נכנסת לחדר ובאמצעותה אפשר לראות דרך החלון גם מבפנים וגם מבחוץ. פינק אומר כי החלון פותח בשיתוף פעולה עם חברות מארה"ב וסין שפעילות הן בתחום התאים הסולאריים והן בתחום החומרים.



"הקטגוריה שאליה אנחנו מנסים לפנות נאמדת בכמיליארד וחצי דולר ב-2009 וגדלה בקצב מואץ. לדעתנו מדובר במוצר ראשון שנותן פתרון מלא בתחום זה, הדורש לא רק יכולת ייצור חשמל בנצילות גבוהה אלא גם מניעת כניסה של קרינה ישירה לבניין והורדת צריכת מיזוג האוויר תוך שמירה על כניסת אור. הבעיות במוצרים הקיימים כיום היא שהם אינם שקופים. הם מאפשרים העברת אור ברווחים שבין התאים הסולאריים כך שנכנס אור אבל לא ניתן לראות דרך החלון והבניין נראה מאוד לא אסתטי. המוצרים המתחרים גם לא מתמודדים עם בעיית ההתחממות של המבנה אלא רק עם ייצור חשמל", אומר פינק. פיתגורס השלימה את תהליך הפיתוח של המוצר ובשבועות הקרובים תתחיל בהתקנות ניסוי ראשונות בכמה אתרים. "אני מעריך שיהיו לנו התקנות מסחריות ראשונות כבר במחצית השנייה של השנה. יש לנו שיתופי פעולה עסקיים עם חברות בתחום הפוטו-וולטאי וחברות בנייה שמקימות קירות מסך בגורדי השחקים בארה"ב".



פיתגורס סולאר הוקמה ב-2007 על ידי פינק ואיתי ברוכי במסגרת קבוצת פרסיד. החברה ממומנת כיום על ידי הקרנות פיטנגו, אוורגרין ויזראל קלינטק, שהשקיעו בה 11 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully