וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאריך המוות נכתב בתשקיף

חגי עמית

16.2.2010 / 7:01

BenchMarker



>> ביום חמישי תימחק חברת פסיפיקה אחזקות מהמסחר בבורסה של תל אביב, ארבע שנים לאחר שנולדה. במארס 2006 נרכשה פסיפיקה שנקראה אז "ולטר רוזנטל" בידי nat east holdings limited ושלמה ולד.

תמורת 4 מיליון שקל והתחייבות להשקיע 12 מיליון שקל נוספים זכו הרוכשים ל-46% מהמניות ואופציה ל-10% נוספים. הנכסים כללו קרקעות במפרץ חיפה ויסוד המעלה, ופעילות הובלה ודלק. החברה דיווחה על הלוואות מהבנקים בסך 26 מיליון שקל.



שנה אחרי הרכישה כבר הנפיקו ולד ושותפיו אג"ח צמודות בהיקף של 40 מיליון שקל באחד הגיוסים המדהימים שנראו כנראה בשוק ההון הישראלי. זאת משום שהדרך לסופה של פסיפיקה מותווית כמעט כולה בתשקיף. איגרות החוב הונפקו בריבית של 2.5% לפירעון ב-2015. למרות הריבית הלא מרשימה, רוכשי האג"ח אולי התעודדו מהעובדה שהן ניתנות להמרה למניות החברה. הם הדחיקו את העובדה שמניות החברה יצאו מרשימת השימור רק בהמשך 2007.



הבטוחות המרשימות לבעלי האג"ח היו 2 מיליון שקל שהופקדו בצד ושיעבוד של חברה בת שהיתה עתידה להתקשר בעסקת מקרקעין עתידית ברומניה.



התשקיף ממשיך ומפרט את מצבת חובותיה של החברה. את ההידיינות והמגעים שהיא מנהלת עם הבנקים, וכן הוא פורש את נתוניה הפיננסיים, שגם בעין בלתי מזוינת אין דרך לתארם אלא כעגומים.



לפני שנה הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פסיפיקה אחזקות. עם הנתבעים נמנים הדירקטורים בחברה והמנכ"ל, בעלי השליטה, וכן חתמי ההנפקה. התובעים, רוכשי אג"ח ומניות של פסיפיקה טוענים כי בתשקיף ההנפקה שפירסמה פסיפיקה במארס 2007 נכללו שורה ארוכה של פרטים מטעים. בין השאר ביחס למערך ומבנה השליטה בחברה, חיסול הפעילות של החברה בישראל, פעילות החברה ברומניה, וכן ביחס לדו"חות הכספיים של החברה שצורפו לתשקיף. גם בעלי המניות של החברה תבעו במקביל את החברה.



המהלך מדיף ריח של אי הגינות. אך קריאת התשקיף והדו"חות ארבע שנים אחרי שפורסמו, כשהם רצופים בפירוט הפסדים והבטחות לרווח, מעלה כי גם אם מישהו ניסה להטעות הוא לא עשה זאת טוב - וכי השותפים בכישלון הם מי שבחרו לשים כספם בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully