וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא צריך מסיבות עיתונאים

איילה צורף

16.2.2010 / 7:10

מנכ"ל בבלוג



>> החלטתה של גליה מאור להודיע על פרישתה מהמרוץ לראשות דירקטוריון בנק לאומי באמצעות הבלוג הפרטי שלה היא מהלך חריג ויוצא דופן בנוף עולם העסקים הישראלי. מנכ"לים רבים, בהם גם מאור עצמה עד לאחרונה, נהגו לשגר חומרים כגון אלה באמצעות הודעות לעיתונות, ולהעביר את המסרים שלהם לציבור באמצעות התקשורת הממסדית. "עד כה לא התבטאתי בפומבי בנושא זה ואני חושבת שלאומי בלוג, כפלטפורמה אישית ובלתי אמצעית, הוא המקום המתאים ביותר", כתבה מאור בפוסט שמתאר את החלטתה.

החלטה של מנכ"ל בכיר בדרגתה של מאור לפתוח ערוץ ישיר עם הציבור אינה פשוטה. היא כרוכה במחויבות עמוקה שכוללת את הצורך להגיב לציבור, במידה שיהיו גולשים שיכתבו לה טוקבקים. מאחר שמדובר בבנק, תחום עסקי שאינו אהוד במיוחד על הקהל הישראלי, סביר שחלק מהתגובות יהיה בעל אופי שלילי. החלטתה לבשר בשורה כזו בבלוג מעמידה במבחן גם את השאלה איזו ביקורת היא תאפשר להעלות לאוויר בתגובות הגולשים וכיצד תגיב.



בחודשים האחרונים ערכו כמה מנכ"לים בכירים בעולם מהלכים ברשתות חברתיות. בינואר פתח ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, חשבון משתמש בטוויטר. "שלום עולם", היה הציוץ הראשון שלו שבעקבותיו הוא צבר כ-470 אלף עוקבים. לעתים גייטס מעדכן את העוקבים במקום הימצאו, מעלה תמונות מאחורי הקלעים של האירועים שבהם הוא נמצא, משתף אודות קרן המחקר והתרומות שלו ועוד.



לפני כשבועיים החליט ג'ונתן שוורץ, עד אז המנכ"ל של סאן מיקרוסיסטמס, להודיע על התפטרותו באמצעות טוויט: "המשבר הפיננסי פגע ביותר מדי לקוחות ואיני מנכ"ל יותר. היום זהו יומי האחרון בסאן. אני אתגעגע". שוורץ ידוע בחיבתו לרשת כבמה פומבית. הוא היה המנכ"ל הראשון של חברה גדולה בארה"ב שפירסם בלוג. שוורץ גם לחץ על רשות ני"ע להעניק לבלוגים מעמד שווה לזה של הודעות לעיתונות ומסמכים רשמיים בכל הנוגע לחשיפת מידע עסקי למשקיעים. כמה ימים לאחר מכן התייעץ עם העוקבים אחריו בטוויטר: "אני חושב לכתוב ספר שיעסוק בחוויותי כמנכ"ל סאן. על מה הייתם רוצים לקרוא?" וזכה ללא מעט תשובות.



מנכ"ל בולט שלקח את הפעילות האישית שלו ברשתות חברתיות כמה צעדים קדימה הוא טוני סיה, מנכ"ל קמעונית האופנה האמריקאית זאפוס, שנרכשה לפני כשנה על ידי אמזון בכ-850 מיליון דולר. סיה מנהל חשבון טוויטר פעיל במיוחד, עם כ-1.7 מיליון עוקבים. סיה הורה למחלקת שירות הלקוחות להדפיס על כל פתק שיוצא מקופת החברה את המשפט הבא: "תודה שקנית אצלנו. אנא עקוב בטוויטר אחר המנכ"ל שלנו". לפני כמה חודשים בדק מנכ"ל ישראלי בכיר את הרעיון לתקשר עם לקוחותיו ישירות בטוויטר פרטי שלו. הוא פתח שם משתמש פיקטיבי כדי ללמוד את התחום, לפני שהוא קופץ למים. לאחר כמה שבועות הוא החליט לסגת. הסיבה, ככל הנראה, החשש מהחשיפה האישית והמיידית שהרשתות החברתיות והבלוגים מייצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully