וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה אחת - חמישה משרדי לובינג

מאת צבי זרחיה

16.2.2010 / 7:01

חברי ועדת הכלכלה מצאו עצמם תחת מתקפת לוביסטים, שניסו לדאוג לאינטרסים של יבואני הרכב ובעלי המוסכים



צבא של לוביסטים ונציגי יבואניות הרכב פשט על הכנסת בתקופה האחרונה, לקראת אישור הרפורמה בענף יבוא הרכב. לדברי גורמים בכנסת, הלחצים שהפעילו בעלי האינטרס היו כבדים אפילו מהלחצים שהפעילו בקדנציה הקודמת נציגי הבנקים במאבקם נגד החוק להפחתת עמלות הבנקים.



מצד אחד, חברי ועדת הכלכלה הופצצו בפניות מצד יבואני הרכב, שביקשו להיפגש עמם כדי שיוכלו להביע את עמדתם. מצד אחר, כץ הפעיל לחצים משלו, טילפן לחברי הוועדה וביקש מהם לתמוך בהצעתו. בנוסף, בכנסת ציינו שחברי מרכז הליכוד ניסו לשכנע ח"כים לתמוך ברפורמה, והוסיפו כי כמה חברי מרכז פעלו למען אנשי עסקים שמעוניינים להיות שחקנים ביבוא המקביל.







בניגוד לישיבות אחרות, שבהן אין בדרך כלל נוכחות גבוהה, לדיון שנערך אתמול טרחו ובאו 11 מבין 13 חברי הוועדה. אפילו ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה), המשמשת ממלאת מקום, הגיעה לדיון. כל הח"כים הצהירו על תמיכתם ברפורמה ובפתיחת שוק הרכב לתחרות, אך כמה מהם העלו שאלות שנשאבו מטיעוניהם של יבואני הרכב, בין היתר כיצד יובטח השירות ללקוח על ידי היבואן המקביל ומי יהיה אחראי לבדיקת תקינות הרכב.



נוסף על חברי הכנסת הגיעו לדיון נציגיהם של לא פחות מחמישה משרדי לובינג ומשרד אחד לייעוץ אסטרטגי, שביקשו להבטיח כי האינטרסים של לקוחותיהם לא ייפגעו.



כמה מהלוביסטים אף טרחו להיפגש בשבוע האחרון עם חברי ועדת הכלכלה כדי לשכנע אותם בצדקתם. איגוד יבואני הרכב, למשל, אירגן לחברי ועדת הכלכלה פגישות עם דורי מנור, מנכ"ל ובעלים של חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן; דני ברנר, בעל השליטה ביבואנית קמור, המייבאת את ב.מ.וו; ונשיא האיגוד, יקי אנוך.האיגוד הסתייע במשרד הלובינג עליזה גורן ותומר עמיר, שעמו הוא עובד בכל ימות השנה. האיגוד עובד גם עם הלוביסט ישראל יהושע, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר החוץ אביגדור ליברמן.



איגוד המוסכים בראשות רונן לוי עקב אחר התגבשות הצו באמצעות משרד הלובינג אמיר גלעד יחסי ממשל. גם איגוד הרכב הדו-גלגלי לא ישב בצד והפעיל את משרד הלובינג של אורית לרנר ואורלי בן שמאי. כמו כן הגיע לדיון נציג מחברת הלובינג פוליסי, מייצגת את מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס של שי אגסי.



קבוצת הרכב שלמה שמלצר, בעלת חברת הליסינג ניו קופל, שיגרה לדיון את היועץ האסטרטגי ליאור חורב. לדברי חורב הוא לא עסק בפעילות לובינג בקרב הח"כים, אלא בא להקשיב לדיון. אישור הצו ישפיע על פעילות הקבוצה מכיוון שזו תוכל לייבא באופן עצמאי כלי רכב למכירה עצמית או לשימוש בחברת הליסינג שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully