וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית נשיא מוטורולה: "אנחנו עובדים עם גוגל על מכשיר סלולרי חדש מבוסס אנדרואיד"

אמיתי זיו

16.2.2010 / 12:59

"בעבר היו לנו הרבה מערכות הפעלה, אבל החלטנו לבחור באנדרואיד; הציבור אוהב מסך גדול ומצלמה איכותית"



כנראה שלמכשיר הנקסוס של גוגל יהיה יורש והוא ייוצר על ידי מוטורולה. כך מאשרת היום מליסה גרדנר, סגנית נשיא מוטורולה לתחום שיווק מוצרי צריכה בשולחן עגול שקיימה החברה עם עיתונאים ישראלים. "אנחנו עובדים עם גוגל על מכשיר חדש שישווק ישירות לצרכן", אמרה גרדנר. כזכור, מכשיר הנקסוס, הראשון מבית גוגל, השוק בחודש שעבר והוא יוצר על ידי htc הטיאוונית, והוא נמכר דרך האיטנרנט לצרכנים, ולא דרך מפעילות הסלולר.



מוטורולה היא מבין חברות ציוד הקצה המעניינות בעולם כעת. אחרי מספר שנים קשות החברה החליטה לאמץ אסטרטגיה של ייצור מכשירים חכמים מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד בלבד. גרדנר מסבירה: “בעבר היו לנו הרבה מערכות הפעלה. סימביאן, ברו, מערכות הפעלה של מוטורולה אבל הבנו שפלטפורמה טובה היא מפתח להצלחה. החלטנו ללכת עם אנדרואיד עקב ניסיון קודם שהיה לנו עם לינוקס ואחרי בחינות שעכשו המהנדסים שלנו. אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הסלולרית הצומחת בעולם והיא תהיה מערכת ההפעלה הבלעדית שלנו למכשירים חכמים, אך נמשיך לשווק גם מכשירים בסיסיים שהייצור שלהם הוא בעיקר באמצעות קבלני משנה".



הרבה יצרניות מכשירים משיקות מכשירי אנדרואיד: סמסונג, htc, lg ועוד - מה הייחוד של מוטורולה?



"פיתחנו את המוטו-בלייר (שכבה חברתית לאנדרואיד) ואנחנו חושבים שזה יעשה את ההבדל. המוטו-בלייר לא יהיה על כל המכשירים אבל על הרבה ואנשים מאד אוהבים את הפתרון. אני שמחה שיש הרבה חברות מתחרות שמאמצות את האנדרואיד כי זה אומר עוד מכשירים, עוד אפליקציות ועוד מפתחים. יש כבר 20 אלף אפלקיציות באנדרואיד מרקט והיה הרבה יותר קשה למשוך מפתחים למערכת הפעלה עצמאית. גם ריבוי חנויות האפלקציות עשוי לבלבל את הצרכן".



כל מכשירי האנדרואיד נראים אותו דבר, גדולים ושחורים, האם תצאו גם עם מכשירים בעיצוב שונה?



"גילינו שאנשים אוהבים מסכים גדולים. סקרים שלנו מראים שגם למצלמה ולתוכנות שלה כמו זום ואופן הצגת התמונה יש משמעות גדולה בבחירת מכשיר, ולכן כל המכשירים החדשים מצויידים במצלמה של 5 מגה-פיקסל ויש גם של 8 מגה-פיקסל. מול זאת, בשנה הקרובה נשיק 20 מכשירי אנדרואיד ואני יכולה רק להגיד שלא כולם יראו אותו דבר".



כמה מכשירי אנדרואיד של מוטורולה כבר נמכרו?



"הדרויד הושק בסוף אוקטובר ועד כה נמכרו ממנו מעל מיליון מכשירים".



מה היא אסטרטגיית השיווק שלכם?



"יהיה קשה לשווק את כל המכשירים אז השיווק יתמקד ב'כוכבים' מבין המכשירים".



אפל הכריזה על טאבלט, נוקיה משווקת מחשבים, מה העמדה שלכם?



"כולנו ראינו את האייפד של אפל, שבאמת היה הסוד הכי פחות שמור בעולם. זה תחום שאנחנו בהחלט מביטים עליו אבל אני לא יכולה להרחיב על מה שנמצא בפיתוח".



בשולחן העגול נכח גם יובל פרידן, אחראי תחום הקצה ממוטורולה בישראל. פרידן אמר שכעת שכבת המוטו-בלייר עוברת לוקאליזציה לעברית שאחריה יגיעו עוד מספר מכשירי אנדרואיד של מוטורולה לארץ. כפי שנחשף ב- themarker, מכשיר המיילסטון יושק בישראל, לפחות אצל סלקום ויתכן בעוד מפעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully