וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הבריאות: "יש לי חשש שהמכרז לבניית ביה"ח באשדוד נתפר על ידי משרד האוצר"

צבי זרחיה

16.2.2010 / 15:32

המתמודדים על הקמת ביה"ח: קופ"ח מכבי ועמותת רפואה וישועה, שכמה מאנשיה בחסידות גור, אליה משתייך ליצמן



"יש לי חשש שבאוצר תפרו את המכרז לבניית בית החולים באשדוד", כך האשים בצהריים סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), בדיון שהתקיים בוועדת הכספים שעסק בחוק להקמת בית חולים באשדוד.



בכנסת ציינו כי שני יזמים מתמודדים על הקמת בית החולים באשדוד: קופת החולים מכבי ועמותת "רפואה וישועה" - שכמה מאנשיה נמנים עם חסידות גור, שאליה משתייך ליצמן. "רפואה וישועה" מקימה חדר מיון קדמי באשדוד שיסופח לבית החולים.



על פי התיקון לחוק שהממשלה ביקשה לאשר, גם למשרד האוצר תהיה הסמכות להחליט כי מספר המיטות בביה"ח יעמוד רק על 184 מיטות ולא רק היזם יוכל לבחור האם להתחיל מיידית עם 300 מיטות או פחות מכך.



ליצמן הוסיף כי "יש לי הרבה תהיות לגבי צורת המכרז לבניית ביה"ח. דוחים אותו שוב ושוב, יש לי חשש שתפרו את המכרז. הייתי אמור להיפגש עם שר האוצר פעמיים והפגישה בוטלה, רק אחרי שנקבע הדיון היום בוועדה, נקבעה פגישה חדשה. האוצר חייב לשתף את משרד הבריאות בהליך המכרז של בניית בית החולים".



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "ביקורת כה חריפה לא נשמעה זמן רב, אבקש הסברים מהאוצר על החששות שמעלה סגן השר". גפני זעם ואמר כי "המשמעות הישירה של התיקון המוצע כאן הוא שהאוצר יוכל שלא לקבל את הצעת יזם שירצה לבנות בי"ח עם 300 מיטות, כי ירצה לתקצב רק בית חולים עם 184 מיטות".



משה בר סימן טוב מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי הם פועלים לאפשר הקמת ביה"ח וכי הגדילו את המענק ליזם ל-%50, שהוא המירבי בפרויקטים אלו. "התכלית היתה להצליח בהליך המכרז ומי שיזכה יקבל את המענק ויקבל 50% מעלות ההקמה המוערכת, אך עם זאת, אם המכרז ייכשל - לא תהיה הקמה של ביה"ח על ידי הממשלה".



ליצמן מתח ביקורת גם על כך - "מעלים את המענקים מבלי לתאם עם משרד הבריאות את הנושא, לא ייתכן שהמשרד לא שותף בהליך המכרז לבניית ביה"ח".

ח"כ יעקב אדרי (קדימה) אמר כי גם כאשר הוא היה שר הבריאות, משרד האוצר התנגד לכך,
ו"גם כעת הממשלה מנסה להתחכם ובפועל לא רוצה לבנות את בית החולים באשדוד". ח"כ אילן גלאון (מרצ) אמר כי כבר שנים רבות דנים בנושא ואין כל התקדמות בנושא המכרז.



בסיכום הדיון אמר גפני כי יש לתאם את המכרז עם משרד הבריאות. בנושא פיתוח חדר המיון הקדמי באשדוד אמר גפני שהחלטת הוועדה היא כי יש לקדם את בנייתו ללא כל קשר למכרז לבניית בית החולים על-פי ההחלטות הקיימות. "אני מקווה שמשרד האוצר לא דבק בעמדתו כנגד בניית בית החולים באשדוד, עליו יש קונצנזוס ציבורי מקיר לקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully